چطور امنیت ویلا را در زمان خالی بودن حفظ کنیم؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم چطور امنیت ویلا را در زمان خالی بودن حفظ کنیم؟ و با روش های آن آشنا شویم. با خواندن این مقاله می توانید کمک بزرگی به خود در جهت حفظ امنیت منزل و باغ خود کنید.

اهمیت امنیت ویلا

امنیت ویلا اولین موضوعی می باشد که برای افراد مهم است، و برای به دست آوردن این امنیت روش ها و کارهای متفاوتی را انجام می دهند. اگر غیر از شما و خانوادتان در محیط زندگی‌ تان مثل منزل و یا ویلا شخص دیگری که نمی شناسید حضور پیدا کند، و در شبانگاهان صدایی از باغ به گوشتان برسد که نا آشنا می باشد چه کاری انجام می دهید.

آنقدر این شرایط و پیشامد ناگوار و شوکه کننده است واسترسی دو چندان را به شما وارد می کند. شاید در این لحظات قدرت تصمیم‌گیری و عکس العمل از شما گرفته شود، و شما نتوانید هیچ کار مفیدی از خود انجام دهید.

تصور چند لحظه این وضعیت هم بسیار ناگوار است چه برسد به این که در این شرایط قرار بگیرید. در بعضی موارد به دلیل خالی بودن منزل و یا باغ این فضاها مورد مناسبی برای دزدی افراد تبهکار می‌باشد  پس بهتر می باشد روش های امنیت منزل و ویلا را به طور کامل به کار ببرید، تا از این دست اتفاقات برای شما نیفتد.

با رعایت چند نکته و اصول و هزینه کردن مبلغی می توانید امنیت خود و خانواده و دارایی هایتان را حفظ نمایید.

در ادامه به شرح چندین روش کارآمد برای حفظ امنیت باغ شما در زمانی که در آن حضور ندارید می‌پردازیم.

خریداری کردن ویلا در شهرک ها

بسیاری شهرک وجود دارد که از ویلاهایی زیبا و شیک تشکیل شده است. این شهرک دارای نگهبانی می باشد که رفت و آمد ها را کنترل می کنند و از امنیت ویلا و وسایل و تجهیزات داخل آن حفاظت می نمایند.

این نگهبانان اجازه ورود و خروج افراد متفرقه و ناشناس به داخل شهرک نمی دهند. بنابراین می توانید ویلا خود را در داخل این شهرک های معتبر خریداری کنید تا از خدمات آن مثل وجود نگهبان بهره مند شوید. و از آسیب و سرقت وسایل جلوگیری نمایید، پس وجود شهرک های دارای نگهبانی یک مزیت عالی برای خرید ویلا در شمال می باشد.

شاید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین روشی که می توان برای حفظ امنیت ویلا خود انجام دهید آوردن یک سگ‌نگهبان در باغ باشد.

سگ ها سبب افزایش امنیت ویلا می شوند، سگ های نگهبان سگ هایی با ضریب هوشی بالا هستند و به سرعت می توانند افراد نا شناس را شناسایی نمایند. آن ها دقیقا مثل وسیله امنیتی با سنسور دقیق عمل می‌نمایند. البته به شرطی که شما در ویلا خود حضور داشته باشید و بتوانید مطلع شوید.

نصب درب های ضد سرقت و دوربین مدار بسته در امنیت ویلا

دزد ها به راحتی می توانند درب های معمولی را باز کرده و وارد ویلا شوند. اما عبور از درب های ضد سرقت برای آن ها امری دشوار و محال می باشد. این درب ها را نمی توان به راحتی باز کرد و یا شکست و داخل شد.

این درب ها را فقط باید با کلید مخصوص خود باز کرد و با کلید دیگری باز نمی شوند. با نصب و قرار دادن درب های ضد سرقت می توانید با آرامش خاطر باغ خود را ترک کنید و مطمئن شوید هیچ فرد دیگری جز شما وارد آن نمی شود.

از مزیت های درب های ضد سرقت این می باشد که این درب ها فقط یک قفل ساده ندارند، بلکه از چند قفل متعدد تشکیل شده اند و هر کدام از این قفل ها کلید های مخصوص به خود را دارند. استقامت این درب ها بسیار زیاد می باشد و امکان ندارد که این درب ها شکسته شود. بنابراین یک گزینه بسیار مناسب برای بالا بردن امنیت ویلا شما می باشد.

دوربین های مدار بسته نیز وسیله دیگری برای حفظ امنیت ویلا شما در نبودتان می باشد. با کمک تکنولوژی و علم افراد می توانند از وسایل و دارایی های خود حفاظت نمایند.

نصب دوربین های مدار بسته در فضای باغ یک انتخاب درست و مناسب می باشد تا امنیت محیط شما حفظ گردد. با کمک از متخصصین در این زمینه می توانید فضاهای درست و صحیح برای نصب دوربین مدار بسته را شناسایی کنید و آن ها را در آن فضاها نصب نمایید.

حتی با کمک دوربین مداربسته می توانید فضاهایی که در دید نیستند را مجهز کرده و رصد کنید. دوربین های مدار بسته یک مزیت عالی دیگری نیز دارند و این می باشد که با اتصال به اینترنت می توانند انتقال تصویر بر روی موبایل شما دهند.

شما با این امکان می توانید هر شهر و یا کشوری باشید، فضای ویلا خود را بر روی موبایل مشاهده نمایید. با این مزیت عالی می توانید به صورت لحظه ای محیط مجهز به دوربین را چک نمایید، و از وضعیت آن محل اطلاع پیدا کنید.

استفاده از سیستم هوشمند

استفاده از سیستم هوشمند در ویلا سبب بالا رفتن امنیت ویلای شما می شود و همچنین آسودگی خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

سیستم هایی وجود دارد که ابتدا افراد را شناسایی کرده و سپس اجازه ورود را صادر می کند، روند کار سیستم های هوشمند به این گونه است که افراد را از طریق چهره یا اثر انگشت شناسایی می نماید.

با این روش دیگر هیچ فرد ناشناسی نمی تواند وارد ویلای شما گردد و سبب برهم زدن آرامش خیال شما شود. با این روش امنیت ویلای شما تا حدود زیادی تضمین می گردد. علم و تکنولوژی به کمک بشریت آمده است و در بسیاری از کارها راهگشا گردیده است.

یکی‌ازروش های دیگربرای افزایش امنیت ویلا استفاده از سیستم ایمنی دارای زنگ‌خطر می باشد. این سیستم ها در حین ورود افراد ناشناس شروع به زنگ زدن می‌کند و شما و نگهبان را آگاه می سازد. یکی از مزایای دیگر آن آگاهی شما در مواقع ایجاد آتش سوزی می باشد، شما با استفاده از کنترل از راه دور که بر روی تلفن شما نصب‌می‌باشد، می توانید هر لحظه از وضعیت ویلای خود آگاه باشید.

سیستم ضد سرقت مناسب دارای حسگر و دوربین و سنسور می باشد و سارقین با وجود این سیستم هوشمند دیگر جسارت ورود به محوطه شما را نمی کنند.

پنجره های مقاوم سدی محکم برای امنیت ویلا

حفظ امنیت ویلا بسیار مهم است. پنجره های ویلا یکی دیگر از راه های نفوذ به داخل می‌باشد، پس به هیچ‌عنوان از آن غافل نشوید. تنها راه ورود ویلا درب ویلا نیست، پنجره ها هم راه نفوذ به درون ویلا می باشند. سارقان از هر روزنه و راه ورودی را غافل نمی شوند و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر اقدامی‌می‌زنند.

شما می توانید ویلا خود را به پنجره هایی که قفل محکم دارند مجهز نمایید، به این صورت پنجره ها نیز‌مانند درب ورودی قفل می شود و خیال شما از این‌بابت آسوده می‌گردد.

پنجره هایی استفاده کنید که جنس محکم و مقاومی دارند، استفاده از پنجره کشویی ساده برای ویلا مناسب نیست، چون به راحتی سارقان می توانند از آن ها ورود کنند. با کمی فشار این پنجره ها باز می شوند و امنیت ویلا شما را به خطر می اندازد.

برای پنجره های خود از شیشه های معمولی اصلا استفاده نکنید، زیرا این شیشه ها به راحتی شکسته می شوند. شیشه های ضد ضربه با قفل های محکم گزینه مناسبی برای ویلا شما می‌باشد. پس در انتخاب پنجره تمام دقت خود را انجام دهید زیرا یکی از ارکان مهم در حفظ امنیت ویلای شما می باشد.

نصب چراغ برای روشنایی قسمت های تاریک

روش دیگر برای حفظ امنیت ویلا نصب لامپ های پرنور در قسمتهای تاریک ویلا می باشد، این کار یک دید کامل به شما می دهد همچنین کسی دیگر جسارت ورود به ویلا در روشنایی را ندارد و باغ شما در امان می‌ماند.

استفاده از لامپ های پرنور در همه قسمت های ویلا تا پشت درب ورودی کارایی دارد. همچنین استفاده از چراغ های سنسور دار نیز کار را برای شما راحت می‌نماید، این چراغ ها به وسیله سنسور خود ورود افراد را تشخیص می دهد و روشن می شود. 

یکی از روش های محفوظ نگه داشتن باغ از گزند دزدان و سارقین، در دسترس قرار ندادن کلید های یدک می باشد. با در دسترس قرار دادن کلید های یدک شما ویلا را در معرض خطر قرار می دهید و راه را برای سارقین هموار و راحت می نمایید.تمام محل های مخفی کردن کلید یدک را سارقین آشنایی دارند و از آن مطلع هستند.

شما هیچ گاه تجهیزات قیمتی ویلا را در معرض نمایش افراد قرار ندهید. اگر برای ویلای خود تجهیزات ارزشمند و قیمتی تهیه نموده اید هیچ‌گاه در معرض دید قرار ندهید.

این وسایل را در محوطه نگذارید و همگی را در داخل محوطه داخلی باغ نگهداری کنید، با این روش وسوسه دزدی را در سارقین روشن نمی کنید. این وسایل را به گونه ای چیدمان کنید که اگر پرده کنار رفت در معرض دید نباشد.

همچنین اگر یک خودرو پارک شده در محوطه ویلای خود دارید هیچ‌گاه بدون قفل و تجهیزات رها نکنید. سیستم امنیتی مطمئن بر روی خودرو خود نصب کنید تا از امنیت ویلا خیالتان راحت باشد.

نگهداری اشیا قیمتی در گاو صندوق

امروزه وسیله ای پرکاربرد به کمک افراد آمده است، گاوصندوق یکی از این وسایل برای حفظ امنیت ویلا می باشد. شما با قرار دادن وسایل تان در درون‌گاوصندوق می توانید امنیت آن ها را بالا ببرید. این وسایل شامل اسناد مهم، وسایل قیمتی و.. می باشد.

گاوصندوق های دیواری بسیار مطمئن تر می باشند، اما اگر‌نمی توانید این مدل را تهیه کنید، اشکالی ندارد می توانید از دیگر مدل های موجود استفاده نمایید. این وسیله تا حدود بسیار زیادی امنیت وسایل قیمتی شما را تامین می‌کند.

البته روش دیگری که می توانید با زرنگی آن را انجام دهید صحنه سازی می‌باشد. شما در هنگام خروج از منزل و یا باغ میتوانید این روش را اجرا نمایید. می توانید با روشن گذاشتن یک لامپ و یا تلویزیون سارقین را گمراه کنید و به گونه ای صحنه سازی نمایید که فکر کنن شخصی درون ویلا حضور دارد.

این‌گونه دیگر ریسک ورود به ویلا خالی را نمی کنند و شما با این روش می توانید از ویلای خود محافظت کنید.

یک سری از عوامل سبب و زمینه ساز وسوسه سارقین به دزدی می شود، این عوامل عبارت اند از: رعایت نکردن موارد ایمنی در رابطه با درب های ورودی ویلا و یا پنجره های آن یکی از عوامل زمینه ساز می باشد، استفاده نکردن از سیستم های حفاظتی مثل دوربین های مدار بسته و یا دزدگیر نیز از عوامل دیگر است که زمینه ساز دزدی می‌گردد.

قرار دادن وسایل قیمتی در جای دسترس و مکانی نامناسب و همچنین استفاده نکردن از قفل های متعدد و محکم نیز از عوامل دیگر می باشد، که سبب انجام این نوع از دزدی ها می گردد.

نصب حفاظ بر روی دیوار

با نصب حفاظ سبب افزایش امنیت ویلا خود می شوید، یکی از بهترین مدل های حفاظ، حفاظ شاخ گوزنی می باشد. این نوع حفاظ شبیه شاخ گوزن است و ورود سارقین را تا حد زیادی کم می‌کند.

این نوع از حفاظ می تواند دیوار های پهن و عریض را هم به راحتی پوشش دهد، و بر روی تمام دیوارها از جنس های مختلف قابل نصب می باشد. این نوع از حفاظ مورد تایید پلیس نیز برای افزایش امنیت است.

شاخه های این حفاظ خیلی تیز می باشد، پس باید به درستی و با دقت نصب گردد. با چند انتخاب هوشمندانه می توانید به راحتی از اموال خود محافظت نمایید.

سخن پایانی

امنیت ویلا امروزه بسیار مهم می‌باشد،  افزایش آمار سرقت منازل و ویلاها  دلیل بالا رفتن نگرانی افراد شده است، به همین دلیل باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید تا از گزند این نوع از دزدی ها در امان باشید و می توانید از دارایی های خود نگهداری نمایید.

با استفاده از روش های بالا تا حدود زیادی می توانید دست سارقین را کوتاه‌کنید و نگذارید به مقاصد شوم خود برسند. همیشه پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد و عاقلانه و منطقی ترین راه میباشد تا افراد از آن بهره ببرند.

 بیشتر آمار ها امروزه نشان می دهد که دزدی ها در روز و هوای روشن اتفاق می افتد، فقط با چند روش ساده بالا می توانید امنیت ویلا خود را تضمین کنید. امروزه با افزایش سرقت ها نگرانی افراد نیز بیشتر شده و روش هایی دست به دست هم داده اند تا این نگرانی را برطرف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ