در شمال ویلا بخریم یا زمین؟ کدام یک به صرفه تر می باشد؟

در شمال ویلا بخریم یا زمین ؟ خرید زمین یا ویلا در شمال نیاز به بررسی چه مواردی دارد؟

زمانی که قصد این را دارید که یه ویلای شیک و عالی برای خودتان در شمال داشته باشید، شاید این دغدغه برایتان پیش آید که در شمال ویلا بخریم یا زمین؟ ویلای آماده بخرم یا اینکه یک زمین خالی بخریم و براساس سلیقه و طرح خودمان آن را بسازم. در این مطلب سعی میکنیم جنبه های مختلف این دو موضوع را باهم بررسی کنیم و در نهایت به یک جمع بندی کلی برسیم که خرید زمین بهتر می باشد یا خرید ویلا.

یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در این سال ها خرید و فروش زمین و ویلا در شمال کشور می باشد، اما همیشه این موضوع مطرح بوده که در شمال ویلا بخریم یا زمین ، هر دو این گزینه ها برای خود مسئله ای جداگانه هستند که با خرید هر کدام می توان سودآوری خوبی داشت.

قبل از اینکه بخواهیم اقدام به کاری کنیم باید نیاز خود را برای خرید مشخص کنیم و در مرحله اول تعیین کنیم که به زمین نیاز داریم یا ویلا، اگر بودجه کافی و وقت کافی داشته باشید خب بهترین گزینه این می باشد که شما زمینی خریداری کنید و در خودتان ویلا مدنظرتان را بسازید، ولی برای افرادی که بودجه و تایم محدودی دارند و دوست دارند که در سریع ترین زمان ممکن در ویلای خود مستقر شوند گزینه بهتر خرید ویلا می باشد.

خرید ویلای آماده در شمال

سال های خیلی زیادی در شمال کشور به خصوص استان مازندارن ساخت و ساز ویلا انجام می شودو کلی از عزیزان در این سال ها اقدام به خرید ویلا در این استان کرده اند، اینکه در این سال ها ویلاسازی رواج داشته و همچنان ادامه دارد نشان از بازدهی خوب و سوده بودن آن می باشد.

زمانی که قصد تفریح کوتاه مدت در شمال را داشته باشیم دیگر نیازی نیست که اقدام به خرید ویلا در این استان کنیم با اجاره ویلا می توانیم برای چند روزی در این استان استراحت و تفریح کنیم.

اما اگر بخواهیم برای مدتی طولانی در این استان اقامت داشته باشیم و یا اینکه هر زمانی در سال دلمان خواست به این استان سفر کنیم باید یه مکان یا ویلایی برای خودمان داشته باشیم تا از نظر هزینه ای در طولانی مدت به صرفه باشد برای ما، به طور کلی خرید ویلا برای کسانی مناسب می باشد که نگاه بلند مدت دارند و با خرید ویلا در این استان هم تفریح رو دارند و هم بعد سرمایه گذاری و یک انتخاب هوشمندانه می باشد.

در شمال ویلا بخریم یا زمین کدام گزینه بهتری است؟

همانطور که در بالا هم گفتیم خریدن زمین یا ویلا در شمال یه امر شخصی می باشد و بسته به موقعیت کاری و بودجه شما دارد اما اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم خرید زمین در شمال و ساخت آن براساس سلیقه خودتان بهتر می باشد و شما هر طرح و نقشه ای که در ذهنتان داشته باشید می توانید پیاده کنید.

خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال برای افرادی مناسب می باشد که قصد ساخت ویلا برای خودشان دارند یا اینکه قصد سرمایه گذاری دارند، خرید زمین بر خلاف تصور خیلی هم راحت نمی باشد و قبل از خرید باید تمام جنبه های آن را بررسی کرد اینکه چه زمین خریداری کنیم بیشتر سودآور باشد برای ما و یا اینکه در کجا زمین بخریم که بتوانیم راحت در آن ساخت را انجام دهیم برای توضیحات بیشتر وارد صفحه خرید زمین در شمال شوید.

قیمت زمین و ویلا در شمال

اگر بخواهیم برای یک ویلا قیمتی تعیین کنیم از مجموع هزینه زمین، هزینه ساخت و درصد مشخصی سود به دست می آید، حال تفاوت بین قیمت در ویلاهای مختلف در هزینه زمین و نوع ساخت و هزینه ساخت می باشد، برای زمین هم به همین صورت می باشد که منطقه ای قصد خرید زمین را داریم خیلی مهم می باشد برای مثال اگر بخواهیم در کنار دریا و جنگل زمین یا ویلا بخریم باید پول بیشتری را صرف کنیم، اما خود زمین به چند دسته تقسیم می شود که قیمت های متفاوتی دارند برای مثال قیمت زمین مسکونی با زمین کشاورزی متفاوت و گرانتر می باشد.

تا اینجا کار بررسی کردیم که خرید زمین بهتر است یا ویلا که از نظر کلی اگر بخواهیم در نظر بگیریم اگر شما زمان و بودجه کافی داشته باشید خرید زمین و ساخت آن توسط خودتان به صرفه تر و مناسب تر می باشد، اما وقتی زمینی دارید برای ساخت یک ویلا می توان راهی مختلفی را انتخاب کرد، هم می توانید خودتان با نظارت مستقیم بسازید و هم می توانید توسط پیمانکار اینکار را انجام دهید.

خرید زمین و ساخت آن توسط پیمانکار

یکی از راحتترین و بدون دردسرترین نوع ساخت این است که شما زمینی خریداری کنید و توسط پیمانکار آن را بسازید ، تنها مشکل اینکار این است که شما پیمانکار خوب و با سابقه پیدا کنید که این کار را ما در پارس مسکن برای شما انجام خواهیم داد.

در این مورد شما تمام خواسته هایی که از یک ویلا دارید را در اختیار پیمانکار قرار می دهید و پیمانکار خواسته های شما را پیاده می کند، شما حتی می توانید نوع مصالح استفاده شده در ویلا را تعیین کنید و با خیال راحت از استحکام بنا و طراحی آن می توانید وارد ویلا خود شوید.

مزایا و معایب استفاده از پیمانکار برای ساخت ویلا

از مزیت های این روش درگیر نشدن شما در امر ساخت می باشد و شما خیلی راحت می توانید به کارهای خود برسید و از دور نظاره گر ساخت ویلا خود باشید، همچنین در این روش شما کار را به کسی می سپارید که سابقه چند ساله در امر ساخت دارد و مطمن هستید که ویلای مدنظرتان به بهترین حالت ساخته می شود.

از معایب این روش می توان به هزینه بالاتر آن اشاره کرد که در این حالت شما باید هزینه ای را برای خود پیمانکار در نظر بگیرید، معایب دیگر آن انتخاب اشتباه پیمانکار می باشد که احتمال دارد از مصالح درجه یک در امر ساخت استفاده نکند زیرا خیلی از مواد و مصالح در امر ساخت قابل دیدن نیستن، و یا اینکه زمان تحویل آن احتمال دارد به تعویق بیفتد.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شده می توان اینطوری نتیجه گرفت که برای خرید زمین یا ویلا در مرحله اول نظر شخصی شما ،بودجه و زمان تعیین کننده می باشد، شاید شما نتوانید ویلای مدنظر خود را پیدا کنید پس در این حالت بهتر است خودتان دست به کار شوید اما چیزی که در هر حالتی وجود دارد سودآوری می باشد شما چه زمین بخرید و چه ویلا در هر دو حالت سود خواهید کرد.

نکته مهمی که در خرید ویلا و زمین وجود دارد دقت در خرید می باشید شما قبل هر اقدامی اول با یه کاردان مشورت کنید و تمام جنبه های کار را بررسی کنید و بعد از ان اقدامی انجام دهید، قبل از خرید زمین مدارکات آن را چک کنید اینکه چه کاربری دارد را بررسی کنید تا خدای نکرده مشکلی برای شما پیش نیاید، در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه در مورد تفاوت بین خرید زمین و ویلا اشاراتی کرده باشیم برای اطلاعات بیشتر یا با تماس بگیرید و یا اینکه کامنت بزارید و ما جواب شما دهیم.

1 نظر

  • سعید

    3 سال قبل / 5 خرداد 1400 @ 11:44 ق.ظ

    عالی بود دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ