سرمایه گذاری در بانک بهتر است یا خرید زمین و ویلا؟

پولمان را در بانک سرمایه‌ گذاری کنیم یا به خرید زمین و ویلا بپردازیم؟ این سوالی است که ممکن است بسیاری از شما آن را از خودتان بپرسید. از طریق روش‌ های گوناگون و بررسی نکات متفاوتی می‌توان پاسخ قطعی برای این سوال پیدا کرد. بسیاری از ما به دلیل شرایط نوسانی امروز به‌ دنبال روش ‌های کم ریسک برای سرمایه‌ گذاری هستیم. درست است که روش ‌های گوناگونی مانند سپرده گذاری در بورس و یا خرید ارز های دیجیتال می‌توانند سود دهی بسیار بیشتری برای ما داشته باشند، اما روش ‌های کم ریسک تر خیال ما را از بابت حفظ پول اصلی راحت می‌کنند. ما در این محتوا قصد داریم که برای شما در رابطه با تفاوت سرمایه‌ گذاری در بانک و خرید زمین و ویلا صحبت کنیم. همچنین قصد داریم به شما بگوییم که کدام یک از این روش ‌ها برای شما مناسب‌تر هستند.

هنگام انتخاب روش سرمایه ‌گذاری، به چه مواردی دقت کنیم؟

برای انتخاب روش سپرده ‌گذاری در بانک و یا خرید زمین و ویلا شما باید به موارد گوناگونی دقت و توجه داشته باشید. بیایید با یکدیگر این موارد را بررسی کنیم.

توجه به شخصیت خود 

مورد اولی که به شما کمک می‌کند تا روش مناسب سرمایه‌ گذاری را انتخاب کنید توجه به شخصیتتان می‌باشد. آیا شما فردی هستید که به‌ دنبال سود بیشتر هستید، یا تنها می‌خواهید درآمد ماهیانه‌ای از پولتان داشته باشید؟ اگر شما پیگیری بازار را دوست ندارید، بهتر است که به سراغ سرمایه‌ گذاری در بانک بروید. اما اگر می‌خواهید بیشترین سود ممکن را از پول خودتان داشته باشید، بهتر است که به سراغ خرید زمین و ویلا بروید. 

دقت به تورم 

مورد دیگری که تاثیر بسیار زیادی روی تصمیم شما خواهد داشت تورم می‌باشد. در حال ‌حاضر تورم تاثیر بسیار زیادی در زندگی ما دارد. امروزه تورم با سرعت بسیار بالایی به سمت بیشتر شدن حرکت می‌کند. اگر شما پول خود را در بانک بگذارید، با رشد تورم پولتان بی‌ارزش می‌شود. اما با خرید زمین و ویلا شما می‌توانید حتی با وجود تورم ارزش پول خودتان را تا آنجا که می‌توانید حفظ کنید. زیرا زمین و ویلا با بالا رفتن تورم گران میشوند‌. 

قدرت تبدیل سرمایه‌ به پول 

مورد دیگری که شما هنگام انتخاب روش سرمایه‌ گذاری باید به آن توجه کنید قدرت تبدیل گزینه انتخابی به پول می‌باشد. با خرید مسکن شما ممکن است که نیاز داشته باشید تا مدتی منتظر بمانید تا سرمایه خودتان را به پول تبدیل کنید. در سپرده گذاری در بانک نیز شما با توجه به انتخاب روش سپرده گذاری کوتاه‌ مدت و بلند مدت ممکن است نیاز داشته باشید تا مدت‌ زمان خاصی برای نقد کردن سرمایه خودتان منتظر بمانید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که حس می‌کنید در فواصل زمانی کوتاه‌ مدت به پول خودتان نیاز خواهید داشت، خرید زمین و ویلا برای شما گزینه مناسبی نیست. بهتر است که شما در این شرایط به سراغ سرمایه‌ گذاری کوتاه‌ مدت در بانک بروید، تا بتوانید راحت‌تر پول خودتان را به سرمایه‌ قابل ‌استفاده تبدیل کنید. 

سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

بررسی ویژگی‌ های سرمایه ‌گذاری در بانک یا خرید زمین و ویلا 

بعد از صحبت در رابطه با نکاتی که شما هنگام سرمایه‌ گذاری باید به آن دقت داشته باشید، بهتر است که ویژگی ‌های این روش ها را برای شما نام ببریم. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که ما هیچ‌ وقت نمی‌توانیم به شما بگوییم که بهتر است که در بانک سپرده گذاری کنید یا به خرید زمین ویلا بپردازید. این خود شما هستید که باید با توجه به بازار، میزان سرمایه، توقعتان از سرمایه‌ گذاری و شخصیتتان یک روش را انتخاب کنید.

حتی ممکن است که برای خود شما نیز در شرایطی سپرده گذاری در بانک مؤثر باشد و در شرایط دیگر خرید ملک به سودتان باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر یک روش سرمایه‌ گذاری برای یک فردی جواب داده و او را به موفقیت رسانده، دلیل نمی‌شود که استفاده از همان روش برای شما نیز سودده باشد. هیچ ‌گاه خودتان را با فرد دیگری مقایسه نکنید و تلاش کنید با توجه به ویژگی‌ ها و فاکتور های موجود در این زمینه، یک روش سرمایه‌ گذاری مناسب را انتخاب کنید. 


خرید زمین و ویلا سود دهی بیشتری دارد

مورد اولی که قبل ‌از خرید زمین و ویلا باید به آن دقت داشته باشید، سود دهی بیشتر سرمایه‌ گذاری در مسکن می‌باشد. شما با خرید زمین و ویلا می‌توانید از طریق  دوره‌ های بلند مدت و کوتاه‌ مدت برای خودتان درآمد داشته باشید. با اجاره دادن مسکن مورد نظر هر ماه شما اجاره‌ای را دریافت می‌کنید. به ‌صورت بلند مدت نیز، شما می‌توانید بعد از چند سال با فروش ملک خودتان چند برابر پولی که برای خرید ملک هزینه کرده بودید را برداشت کنید. 

بعد از خرید زمین و ویلا، شما باید پیگیر بازار باشید

درست است که سرمایه‌ گذاری روی مسکن سود دهی بیشتری برای شما خواهد داشت، اما شما باید همواره پیگیر روند بازار باشید تا بتوانید از سرمایه خود محافظت کنید. اگر علاوه ‌بر سود بلند مدت شما سود کوتاه ‌مدت را نیز بخواهید، باید به ‌دنبال پیدا کردن مستاجر و سر و کله زدن با او باشید. علاوه‌ بر این موضوع، شما ممکن است که برای تعمیرات منزل نیاز داشته باشید تا هر چند وقت یک ‌بار هزینه‌ای را پرداخت کنید. اگر فکر می‌کنید حوصله انجام این کار ها را دارید، قاعدتاً خرید خانه و اجاره دادن آن سود دهی بیشتری را برای شما خواهد داشت. اما اگر مشغله ‌های فکری زیادی دارید، این روش سپرده گذاری اصلا برای شما مناسب نخواهد بود. 

با سرمایه‌ گذاری در بانک شما نیاز به انجام اقدام اضافه‌ای نخواهید داشت 

پیشتر برای شما گفتیم که با سرمایه‌ گذاری در مسکن شما باید مراقب بازار باشید تا در صورت وجود نوسانات اقدامات مناسبی انجام دهید. اما با سرمایه‌ گذاری در مسکن شما نیازی ندارید تا اقدام خاصی را انجام دهید. در این روش، شما پول خود را در بانک میگذارید و می‌دانید که هر ماه مقدار مشخصی از سود پول به حساب شما واریز خواهد شد‌. هر وقت که اراده کنید نیز می‌توانید طی یک بازه زمانی چند ماهه سرمایه‌ گذاری خود را خارج کنید و از آن در زمینه‌ای که می‌خواهید بهره ببرید. 

سود حاصل از گذاشتن پول در بانک کمتر از خرید مسکن است

نکته قابل ‌توجهی که شما باید به آن دقت داشته باشید، این است که با توجه به برآورد های انجام‌ شده، سود حاصل از سپرده گذاری در بانک بسیار کمتر از سود حاصل از سرمایه‌ گذاری در مسکن می‌باشد. 

جمع‌بندی 

ما در این مقاله برای شما در رابطه با نکاتی که قبل‌ از سرمایه‌ گذاری باید به آن ‌ها توجه کنید صحبت کردیم. همچنین به‌ صورت جداگانه برای شما بیان کردیم که ویژگی‌ ها و مزایا و معایب هر کدام از روش ‌های سرمایه‌ گذاری در بانک و خرید ویلا د و زمین مخصوصا خرید ویلا در شمال شامل چه مواردی می‌باشند. در نهایت این شما هستید که باید یک روش را برای خود انتخاب کنید. بهتر است که قبل ‌از قطعی کردن سرمایه‌ گذاری با افراد متخصص و باتجربه در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید از صحت روشی که انتخاب کرده‌اید نهایت استفاده را ببرید.

همیشه انتخاب روش سرمایه‌ گذاری بسیار پرچالش و سخت بوده ‌است. شاید برای شما نیز این ‌موضوع پیش ‌آمده است که از بین دو روش یکی را انتخاب کرده‌اید و بعداً پشیمان شده‌اید. به این نکته توجه داشته باشید که سپرده گذاری نیازمند صبر و حوصله زیادی می‌باشد. شما نمی‌توانید در یک زمینه خاص سرمایه‌ گذاری کنید و برای مثال در مدت چند ماه، انتظار بازگشت سرمایه زیادی را داشته باشید. این صبر و حوصله است که می‌تواند سود های بسیار کلانی را برای شما به‌ همراه داشته باشد.

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ