ویلا در مازندران بخریم یا گیلان؟ کدام بهتر است

چند سالی است که استان های شمالی کشور ایران به استان های بسیار محبوب برای خرید ویلا و سرمایه گذاری تبدیل شده اند. خرید ویلا در مازندران و یا گیلان، یکی از ابهاماتی است که برای قشر بزرگی از افراد جامعه به وجود آمده است. اگرچه استان مازندران و استان گیلان، هر دو شباهت های بسیار زیادی با هم دارند، ولی باز هم توصیه می شود که افراد در هنگام خرید ویلا در مازندران و یا گیلان به یک سری نکات توجه داشته باشند.

شاید شما هم برای خرید ویلا در مازندران و یا خرید ویلا در گیلان دچار ابهام شده باشید و ندانید که کدام استان را برای خرید ویلا انتخاب کنید. به همین خاطر، در ادامه این مقاله می خواهیم یک بررسی اجمالی در رابطه با این دو استان داشته باشیم.

خرید ویلا در مازندران بهتر است یا در گیلان؟

چند سالی است که استان مازندران و گیلان به عنوان دو مقصد گردشگری محبوب در کل کشور ایران محسوب شده اند. خرید ویلا در مازندران و خرید ویلا در گیلان، هر دو دارای مزیت ها و معایب مختلفی است. بسته به اینکه هدف شما برای خرید ویلا در مازندران یا گیلان چه باشد، می توانید یکی از این استان ها را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

ولی با توجه به اینکه هر دوی این استان ها دارای مزیت ها و معایب خاصی می باشند، شاید نتوان به یک جمع بندی کلی برای خرید ویلا در مازندران و یا خرید ویلا در گیلان رسید. زیرا هر دوی این شهرها از لحاظ طبیعت بی نظیر هستند و زیبایی منحصر به فردی دارند. در ادامه برخی از جنبه های مثبت و منفی این دو استان را با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه آب و هوای گیلان و مازندران برای خرید ویلا

یکی از موضوعاتی که در هنگام خرید ویلا در گیلان و مازندران باید به آن توجه داشته باشید، مقایسه آب و هوای شهرهای این دو استان است. به طور کلی، آب و هوای استان گیلان و مازندران با هم شباهت زیادی دارند. میزان بارندگی و نوع آب و هوای شرجی این دو استان بسیار به هم نزدیک هستند.

بنابراین، اگر آب و هوای خوب استان شمالی برای شما اهمیت زیادی دارد، فرقی نمی کند که اقدام به خرید ویلا در استان مازندران کنید یا در استان گیلان!

مقایسه امکانات رفاهی استان مازندران با گیلان

یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیتی که باید در هنگام خرید ویلا در مازندران و گیلان به آن توجه داشته باشید، امکانات استان مورد نظر شما است. از لحاظ امکانات رفاهی هم استان گیلان و هم استان مازندران پیشرفت های زیادی داشته اند. به همین خاطر، شاید تفاوت زیادی میان امکانات رفاهی این دو استان شمالی کشور وجود نداشته باشد.

ولی اگر بخواهیم کمی منطقی تر و تخصصی تر فکر کنیم، امکانات رفاهی استان مازندران بیشتر از امکانات رفاهی استان گیلان است. به همین خاطر، بسیاری از گردشگران و مسافران شهرهای استان مازندران را برای سفر به شمال انتخاب می کنند.

اما اگر علاقه مند به خرید ویلا در گیلان می باشید، نگران نباشید. زیرا محدودیت چندانی برای امکانات رفاهی در استان گیلان وجود ندارد.

سهولت در دسترسی به طبیعت؛ از مزیت های استان مازندران

یکی دیگر از موضوعاتی که استان مازندران را نسبت به استان گیلان برتری می دهد، سهولت در دسترسی به طبیعت است. به طور کلی، طبیعت شمال کشور آنقدر زیبا است که هر مسافری می خواهد از این طبیعت نهایت استفاده را ببرد.

به همین خاطر، سهولت در دسترسی به طبیعت برای یک استان شمالی کشور مزیت به شمار می رود. استان مازندران از جمله استان هایی است که به راحتی امکان دسترسی به طبیعت و جنگل و … را برای مردم فراهم کرده است.

ولی استان گیلان، کمی در این موضوع سخت گیری کرده است! در واقع، بهتر است که بگوییم شما باید برای رسیدن به جنگل ها و طبیعت خاص گیلان، پستی ها و بلندی های مختلفی را زیر پا بگذارید تا در نهایت بتوانید به طبیعت مورد نظر خودتان برسید.

بنابراین، دسترسی به طبیعت یکی از مزیت های بارز استان مازندران است. پس اگر علاقه مند به دسترسی راحت به جنگل و طبیعت و … می باشید، استان مازندران را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

قیمت ویلاهای استان مازندران بیشتر است یا گیلان؟

قیمت ویلا در مازندران یکی دیگر از دغدغه های افراد برای خرید ویلا است. استان گیلان و استان مازندران دو استان شمالی لوکس در کشور ایران محسوب می شوند. هر ساله گردشگران زیادی به شهرهای توریستی و روستاهای مختلف این دو استان سفر می کنند.

قیمت ویلا در استان مازندران و استان گیلان با هم تفاوت چندانی ندارد. اگرچه برخی از ویلاهایی که در استان مازندران ساخته شده اند، دارای قیمت بالاتری نسبت به ویلاهای گیلان می باشند؛ ولی واقعا این تفاوت قیمت فاحش نیست.

قیمت ویلا در استان مازندران و قیمت ویلا در گیلان، بستگی به نوع ویلا، مساحت ویلا، محله ویلا، شهر ویلا و … دارد. بنابراین، از لحاظ قیمت تفاوت چندانی میان ویلاهای استان مازندران و گیلان وجود ندارد.

ویلا در مازندران برای افراد سرمایه گذار بهتر است یا ویلا در گیلان؟

سرمایه گذاران بخش عمده ای از خریداران ویلا در شمال را تشکیل می دهند. زیرا خرید و فروش و رهن و اجاره ویلا در شمال کشور، مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد و می تواند افراد را به سود برساند. به همین خاطر، انتخاب بهترین ویلا برای سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.

سرمایه گذاران باید به دنبال ویلاهایی باشند که مشتری های زیادی داشته باشند. فرقی نمی کند که ویلای سرمایه گذار قرار است در آینده به فروش برود و یا اجاره داده شود! مهم این است که سرمایه گذاران ویلا را از لحاظ جنبه های درآمدی بررسی کنند.

با توجه به اینکه مازندران از لحاظ ارائه امکانات رفاهی کمی بهتر از استان گیلان است، هر ساله گردشگران زیادی به این استان سفر می کنند. بنابراین، استان مازندران طرفداران بیشتری دارد. از این رو توصیه می شود که افراد برای سرمایه گذاری، اقدام به خرید ویلا در مازندران کنند.

افراد غیر سرمایه گذار چه کنند؟

اگر شما جزء افرادی نیستید که بخواهید اقدام به خرید ویلا در مازندران کنید و سپس آن را به فروش برسانید، می توانید گزینه های بیشتری را پیش روی خودتان داشته باشید. افراد غیر سرمایه گذار برای خرید ویلا در شمال می توانند هم به گیلان و هم به مازندران فکر کنند.

زیرا به هر حال آب و هوای هر دوی استان ها خوب است و از لحاظ امکانات رفاهی، هر دو به خوبی عمل کرده اند. حتی شاید گاهی خرید ویلا در گیلان برای افراد غیر سرمایه گذار ارجحیت داشته باشد. زیرا معمولا می توان با یک بودجه کمتر، اقدام به خرید ویلا در گیلان کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بیشتر در رابطه با مزیت ها و معایب خرید ویلا در مازندران و گیلان صحبت کنیم. موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد، شناسایی هدف برای خرید ویلا است. افرادی که به قصد سرمایه گذاری، قصد خرید ویلا دارند، می بایست بر اساس شرایط خاص خودشان اقدام به خرید ویلا کنند.

ولی افرادی که برای زندگی و یا تفریح قصد خرید ویلا را دارند، می توانند گزینه های بیشتری را در پیش روی خودشان داشته باشند. در هر حال، با توجه به برتری های اندکی که استان مازندران نسبت به استان گیلان دارد، خرید ویلا در استان مازندران در شرایط ایده آل، بهتر است.

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال کشور مخصوصا خرید ویلا در محمودآباد هستید حتما با مشاوران ما در تماس باشید تا بهترین گزینه ها را خدمت شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ