ویلا دست دوم بخریم یا نه؟

ویلا دست دوم بخریم یا نه؟ سوالی که شاید در ذهن خیلی از شماها می باشد در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد این موضوع بحث کنیم و اطلاعات کاملی در مورد مزایا و معایب خرید ویلا دست دوم خدمت شما عزیزان ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

امروزه افراد برای رهایی از فضای شهری و گذراندن اوقاتی در آرامش و خوش، به فکر تهیه مکانی خارج از شهر هستند تا بتوانند چند روزی را در کنار خانواده، به استراحت و تفریح بپردازند. اولین سوالی که برای این افراد پیش می آید این است که ویلا دست دوم بخریم یا نه؟ و یا تمامی دغدغه های ساخت ویلا را خود بر عهده گرفته و شروع به ساخت آن کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم خرید ویلا به صورت دست دوم و یا ساخت آن را مورد بررسی قرار دهیم، از شما میخواهیم که با ما همراه باشید.

با توجه به فضای شلوغ شهری که ظاهری آپارتمانی و یکنواخت را هر روز در معرض دید ما قرار می دهد؛ شاهد به وجود آمدن حس کسالت و نیاز به رفتن به طبیعت و فضای روستایی هستیم، که زیبایی های خاص خود را دارد. کوچه پس کوچه هایی که حس زندگی در آن ها جاری است و هوایی که تنفس در آن می تواند تمامی خستگی یک هفته کار را از تنتان بیرون کند. این حال خوب، بسیاری از افراد را ترغیب می کند تا دست به کار شده و به فکر تهیه، خرید ویلا و یا مکانی در خارج از شهر برای سپری کردن روزهای تعطیل خود بیفتند. خرید ویلا از اطراف شهر سکونت تا ویلاهای موجود در شمال که یکی از مناطق خوش آب و هوا می باشد، امکانپذیر است. خرید ویلا در یکی از این دو شرایط ویژگی های خاص خود را دارد، که در ادامه این مطلب به آن می پردازیم.

اگر شرایط خانواده و کار شما به طوری است که نمی توانید وقت زیادی را برای طی کردن مسافت بین شهری صرف کنید تا اوقات تعطیل خود را در آنجا سپری کنید؛ می توانید در شهرهای اطراف که آب و هوای بهتری دارند، اقدام به خرید ویلا کنید. در اطراف برخی شهرهای بزرگ و آلوده، شهرهای کوچک و خوش آب و هوایی وجود دارد، که می تواند این نیاز را برآورده کند. شما می توانید با یک پرس و جوی کوچک اطلاعات زیادی راجع به خرید ویلا در این مناطق کسب کنید.

در سایر موارد علاقه مندان خرید ویلا در شمال می توانند به یکی از شهرهایی که دارای امکانات تفریحی و یا طبیعت متنوع تری است، مراجعه کنند. خرید ویلا در یکی از شهرهای شمالی ایران می تواند گزینه خوبی باشد. دسترسی به فضای جنگلی، ساحل و دریا و امکانات متفاوت تفریحی که در این فضاها به وجود آمده است، از دلایلی است که بیشتر افراد به خرید ویلا در این مکان ها علاقه مند هستند. اینجا سوال پیش می آید، حال که تصمیم به خرید ویلا در یکی از شهرهای شمالی را دارید، کدام شهر می تواند تمامی این امکانات را در اختیارتان قرار دهد؟

تمامی شهرهایی که در شمال کشور واقع شده اند دسترسی مناسبی به دریا و یا جنگل دارند؛ این شهرها دارای شهرک های ویلایی با محیط مناسب و امکانات محلی کافی هستند؛ اما خرید ویلا در محمود آباد، که همواره با تمامی نیازهای مسافران پیشرفت می کند، به شما امکان استفاده از موقعیت مناسب این شهر برای دسترسی به سایر شهرهای شمالی را می دهد. این شهر دسترسی های مناسبی برای استفاده از تله کابین، فضای تفریحی ساحلی و همچنین امکانات مورد نیاز در جنگل را در اختیار مسافران قرار می دهد. همانطور که میدانید محمود آباد یکی از شهرهای پر طرفدار و توریستی می باشد، که همه ساله در فصل های خوش آب و هوا از تمامی نقاط کشور پذیرای مهمانان زیادی است.

برای خرید ویلا در شهرهای شمالی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین دغدغه ای که پیشتر نیز راجع به آن صحبت کردیم، این است که می توانیم وقت و انرژی کافی برای خرید زمین و ساخت ویلا در شهرهای شمالی صرف کنیم و یا می خواهیم با خرید ویلا دست دوم از مزایای آن استفاده کنیم!

در برخی از شهرهای شمالی به دلیل رشد امکانات تفریحی، ویلا سازی افزایش یافته و به طبع امکانات بیشتری در فضای شهری فراهم شده است. در این میان می توانید با در نظر گرفتن معیارهایی از جمله بودجه، متراژ، دسترسی به امکانات تفریحی و محلی و… به جستجوی ویلای مورد نظر خود پرداخته و حتی شاید در گردشی کوتاه به گزینه مورد نظر خود برسید. یکی از مزایای خرید ویلا دست دوم و آماده در شهرهای شمالی کم کردن زحمت ساخت ویلا می باشد. با توجه به تنوع ساخت ویلا در این شهرها، به راحتی می توانید به خواسته خود برسید. خرید ویلا در انواع مختلف آن مانند دوبلکس، فلت، نزدیکی به دریا، فضای سبز و حیاط بزرگ، ویلاهای استخر دار با امکان سرد و گرم کردن آب استخر، معماری خاص و… از جمله شرایطی است، که در اختیار شما قرار می گیرد. هزینه خرید ویلا بسته به میزان امکاناتی که تعدادی از آنها را بیان کردیم، متغیر است. اما گاهی ساخت ویلا می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد و یا شما را متحمل صرف هزینه های بیشتری نسبت به خرید ویلا دست دوم کند. یکی از این هزینه ها قیمت مصالح ساختمانی است، که روز به روز در حال افزایش است. به آن اضافه کنید رفت و آمدهای مکرری که برای نظارت بر پروژه خود متحمل خواهید شد. 

در اکثر مواقع پروژه های در حال ساختی وجود دارد، که در نیمه راه مانده و به دنبال سرمایه گذار برای ادامه کار است. یکی از راهکارهای مناسب برای رهایی از دغدغه ساخت ویلا، انتخاب یکی از این پروژه ها است، که با حضور مهندس معمار و با اطمینان از تحویل به موقع، می توانید به سایر امور زندگی خود بپردازید.

از اعتبار سند ویلای مد نظر خود مطمئن شوید! برخی از ساختمان ها سند معتبری ندارند و یا هنوز سندی برای آن ها صادر نشده است. در این صورت باید قبل از خرید ویلا اصل سند را از فروشنده ملک طلب کنید و استعلام های مورد نیاز آن را دریافت کنید، تا از اعتبار آن اطمینان حاصل فرمایید. 

اگر توانایی صرف هزینه بیشتری را برای خرید ویلا دارید، توصیه می کنیم که حتما سری به شهرک هایی در شمال کشور که در آن ها ویلا سازی شده است، بزنید. این شهرک ها به دلیل داشتن امکانات امنیتی مناسب و کافی، از ویلای شما در شرایطی که در آن حضور دارید به خوبی مراقبت می کند. برخی از این شهرک ها نیز دارای امکانات تفریحی مناسبی هستند که می توانید ساعاتی از اقامت خود را به استفاده از این امکانات بپردازید. در اکثر ورودی این مجموعه ها رفت و آمد مهمانان و ساکنین بررسی می شود تا اجازه ورود به افراد سودجو داده نشود.

نما انگلیسی زیبا
ویلا نما انگلیسی – پارس مسکن

ویژگی های ویلا دست دوم

در شهرهای شمالی برخی از ویلاها به صورت آماده و حتی با طراحی و دکوراسیون داخلی به خریدار تحویل داده می شود. در برخی از این موارد نیز، وسایل آشپزخانه تکمیل بوده و تمامی اکسسوری های ویلا در جای مخصوص به خود قرار داده شده است. این یکی از مهمترین ویژگی های خرید ویلا دست دوم است، که زحمت طراحی چیدمان داخلی و حتی تهیه برخی از وسایل مانند مبلمان و دکوراسیون را از روی دوش شما بر میدارد. توجه داشته باشید که خرید ویلا به این شکل، هزینه بیشتری نسبت به سایر ویلاهایی دارد، که این ویژگی را ندارند. برای خرید ویلا باید توجه داشته باشید که چه نوع ساختمانی و با چه شرایطی می تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند. بنابراین باید تمامی شرایط آن را همچون قدمت، متراژ و دسترسی های محلی را در نظر بگیرید، تا بتوانید به گزینه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

بیان این نکته نیز مهم می باشد که ممکن است در حین خرید ویلا با افرادی سودجو مواجه شوید که قصد سوء استفاده از شما را داشته باشند. به دفعات اتفاق افتاده است که افرادی با آگهی کردن ویلایی در بهترین نقطه در شمال کشور، به صورت دروغین اقدام به کلاهبرداری به روش های مختلف کرده اند. توصیه می کنیم در صورت مواجه شدن با چنین افرادی سریعا آنها را به مراجع ذیصلاح معرفی کنید.

با ساخت و سازهای رو به رشد این روزها در مناطق خوش آب و هوایی چون شمال کشور، شاید پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت ویلا کمی سخت تر شده باشد و افراد با حجمی از ویلاهای ساخته شده در بهترین مناطق روبرو شوند، که در بین آن ها جایی برای ساخت و ساز نباشد. این یکی دیگر از ویژگی های خرید ویلا دست دوم است که اگر در نظر دارید که دارای موقعیت مکانی خاصی باشد، می توانید برای خرید آنها اقدام کنید.

خرید ویلا شاید در روزهایی که قیمت املاک روز به روز افزایش می باید، کمی سخت و یا محال ممکن باشد، به همین دلیل ساخت ویلاهای آپارتمانی با قیمت های مناسب تری نسبت به تک واحدی، تا حدودی از قیمت ها کاسته و توانسته است پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان باشد. با رشد ساخت و ساز در شمال کشور، شهرهای بیشتری، به شکل تجاری و تفریحی در آمده است تا بتواند حجم وسیعی از توریست ها را در این مناطق پذیرا باشد. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده و شما را در خرید ویلا چه به صورت دست دوم و چه از پیش ساخته شده، راهنمایی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ