ویلا نوساز بخریم یا خانه روستایی

یکی از محبوب ترین خرید ها در بین همه خرید در شمال می باشد که معمولا به 2 دلیل این خرید انحام می شود، شمال کشور بخاطر جاذبه های طبیعی که دارد معمولا همه ساله میزبان مسافران خیلی زیادی می باشد خیلی از عزیزان برای اینکه هر وقت دلشان خواست به شمال سفر کنند و مکانی برای اسکان داشته باشند اقدام به خرید ویلا می کنند و یه سری از عزیزان به عنوان سرمایه گذاری به گزینه خرید ویلا نگاه می کنند ، شما هر هدفی داشته باشید گزینه های زیادی برای خرید پیش رو خواهید داشت از جمله این گزینه ها می توان به خرید ویلا شهرکی ، خرید زمین ، خرید ویلا ساحلی ، خرید ویلا جنگلی و … اشاره کرده در این مطلب ما قصد داریم در مورد خرید ویلا نوساز و خرید خانه روستایی اطلاعاتی جامع خدمت شما ارائه دهیم تا بهترین تصمیم را برای خرید ویلا در شمال بگیرید.

خرید خانه روستایی یا ویلای نوساز در شمال کشور

اینکه چه ویلایی بخریم در مرحله اول به سلیقه و بودجه ما بستگی دارد، شما زمانی که بودجه محدودی داشته باشید باید به دنبال ویلاهای نوساز با متراژ زمین و بنای کمتر باشید یا اینکه به دنبال ویلا یا خانه روستایی چندین سال ساخت باشید، در مرحله اول وقتی قصد خرید ویلا داریم باید میزان بودجه ای قرار است هزینه کنیم را مشخص کنیم اینطوری انتخابات ما راحتتر خواهد شد.

بعد از اینکه میزان بودجه ما مشخص شد باید بررسی کنیم که دلمان میخواهد در یک محیط غیر بومی و خوش نشین ویلا داشته باشیم و یا اینکه در بافت بومی و در کنار روستاییان عزیز ، معمولا نقاط خوش نشین با امکانات عالی و ویو خوبی که دارند گزینه مناسب تری خواهند بود زیرا شما در خانه روستایی از آنجایی در بافت روستا قرار دارید آزادی عمل کمتری خواهید داشت ، و بازهم خدمت شما عرض می کنیم که همه این موارد بستگی به میزان بودجه شما و سلیقه تان دارید اگر از نظر بودجه محدودیت نداشته باشید می توانید در بهترین نقاط شمال با ویو بی نظیر اقدام به خرید ویلا کنید ولی وقتی بودجه محدود می شود حق انتخاب ویلا هم محدود خواهد شد.

ویلا های نوساز معمولا تنوع زیادی دارند شما می توانید علاوه بر ویلاهای شهرکی اقدام به خرید ویلا مستقل با انواع طرح ها ، دوبلکس، استخردار، لاکچری و … کنید، ولی در خانه های روستایی شما حق انتخاب زیادی ندارید و همانند ویلاهای نوساز متنوع نمی باشند، اینکه در چه روستایی اقدام به خرید ویلا روستایی بکنید خیلی مهم می باشد یه سری از روستاها وقعا مردمانی خوب ، با صفا و خونگرمی دارند ولی در حالی که در بعضی از روستاها چنین چیزی نیست و زندگی در آن محیط کمی سخت می باشد پس قبل از هر خریدی کمی در مورد آن روستا تحقیق کنید.

ویلا نوساز در شمال

همانطور که از اسمش پیداست ویلایی که تازه ساخته شده است و معمولا این ویلا در محیطی دنج و خوش نشین ساخته می شود که در ادامه جزئیات بیشتری از این تیپ خانه ها و ویلاها بررسی خواهیم کرد.

به طور معمول و براساس مستندات چند سال اخیر معمولا خریداران با یک بودجه ثابت از بین ویلا نوساز و خانه روستایی ویلاهای نوساز را ترجیح می دهند، به طور کلی ویلاهای نوساز فروش آن خیلی راحتتر و بدون دردسر می باشد و سود بیشتری هم به فروشنده می رسد.

هر روزه داره امکانات جدیدتری به خانه برای راحت تر شدن زندگی اضافه می شود، این امکانات جدید را شما در خانه روستایی نمی توانید پیدا کنید ولی در خانه های نوساز اکثر سازنده ها برای بهتر شدن ویلای خود این امکانات را اضافه می کنند، در نتیجه با خرید ویلاهای نوساز از نظر امکانات رفاهی و به روز بودن خیالتان راحت می باشد.

مزیت های خرید ویلا نوساز

ویلاهای نوساز از نظر قیمتی نسبت به خانه های روستایی بالاتر می باشد اما مزیت هایی هم دارد که باعث می شود آدم بیشتر ترغیب شود برای خرید آن از جمله این مزیت ها می توان به هزینه نگهداری کمتر اشاره کرد، یکی از مواردی که بعد از خرید ویلا با آن مواجه خواهید شد هزینه تعمیر و نگهداری وسایل موجود در ویلا می باشد از آنجایی ویلاهای نوساز تمام وسایل آن نو می باشند در نتیجه تا چندین سال شما هزینه ای برای تعمیر و نگهداری نخواهید داد و از بابت خرابی تاسیسات مکانیکی و برقی و … خیالتان راحت می باشد.

معمولا کسانی که در شمال ویلا می خرند به عنوان مکانی برای سکونت دائم به آن نگاه نمی کنند و بیشتر به عنوان خانه دوم برای مواقع سفر و استراحت از آن استفاده می شود در نتیجه خریدار دوست دارد بعد از خرید ویلا سریعا بدون تعمیر و بازسازی در ویلا خود اسکان پیدا کند که این وضعیت باعث ترغیب بیشتر خریداران نسبت به ویلاهای نوساز می شود و همچنین شما با خرید ویلاهای نوساز برای سکونت در آن دردسر کمتری خواهید کشید و به محض خرید می توانید ساکن شوید ولی در خانه های روستایی مطمنا نیازی به یه سری تعمیرات و تغییرات خواهد داشت.

مزیت بعدی که در ویلاهای نوساز می توان به آن اشاره کرد وجود امکانات رفاهی همانند استخر، جکوزی ، زمین بازی و حیاط های زیبا در ویلاهای نوساز می باشد، در ویلاهای تازه ساخت به روزترین امکانات و تکنولوژی را خواهید یافت، علاوه بر امکانات تفریحی موجود در این ویلا مواردی برای راحتتر شدن زندگی هم تعبیه می شوند همانند هوشمندسازی ویلا که در یک مقاله جدا به طور مفصل توضیح داده ایم.

مورد بعدی که می توان به آن اشاره کرد عوارض دارایی کمتری است که برای خانه نوساز در نظر می گیرند، از نظر ارزش ملکی خانه نوساز ارزش بالاتری خواهند داشت و شامل طرح های خیلی خوبی از جمله وام های بانکی با بازپرداخت چندین ساله و … می باشند.

خانه روستایی در شمال

تا به اینجا بیشتر در مورد ویلاهای نوساز صحبت کردیم اما باید این را هم در نظر بگیریم که خیلی ها خانه روستایی رو بخاطره بافت قدیمی و حس و حال نابی که دارد ترجیح می دهند این تیپ خانه هم مزیت های خوبی دارند که باهم بررسی خواهیم کرد.

مزیت های خانه روستایی در شمال

اولین مزیتی که می توان برای خانه روستایی درنظر گرفت قیمت مناسب تر و ارزان تر آن می باشد معمولا شما برای خرید خانه های روستایی بیشتر پول زمین را می دهید و چون خود خانه بافت قدیمی دارد و کلنگی می باشد شما پولی بابت خانه نمی دهید و برای خرید خانه روستایی تنها پول زمین را خواهید داد.

یکی از مواردی که ساخت ویلا نوساز را در شمال سخت می کند گرفتن پروانه ساخت و استعلامات لازم برای شروع کار و همچنین گرفتن انشعابات می باشد که واقعا یه پروسه طولانی مدت دارد از این رو خانه ویلایی دردسرهای این چنینی ندارند، اگر بخاهیم به عنوان گزینه برای سرمایه گذاری به خرید ویلا نگاه کنیم از نظر بنده خانه ویلایی مناسب تر می باشد زیرا با یه بازسازی خوب و عالی می توانید خیلی راحت با سود بالایی ویلا خود را به فروش برسانید.

همانطور که گفتیم با خرید خانه روستایی شما بیشتر زمین را می دهید، برا مثال بودجه مشخصی برای خرید ویلا دارید شما اگر ویلا نوساز و روستایی رو کنار هم بزارید با این بودجه خانه روستایی با متراژ زمین بالاتری می توانید خریداری کنید.

ویلا نوساز بخریم یا قدیمی؟

در مطلب سعی کردیم که به طور کامل تفاوت های بین ویلا نوساز و خانه روستایی رو خدمت شما ارائه دهیم، همانطور که در اول مطلب گفته ایم برای خرید ویلا در وهله ی اول بودجه شما بسیار تاثیرگذار می باشد و در مرحله بعدی سلیقه شما پس شما برای خرید ویلا اول باید میزان بودجه خود را مشخص کنید و بعد از آن تصمیم به خرید ویلا نوساز یا روستایی کنید.

شما برای یه انتخاب خوب نیاز به یک مشاور کار بلد و حرفه ای دارید که تمام جنبه های خرید ویلا از امکانات رفاهی ، مناظر اطراف ویلا، راحتی ویلا و … گرفته تا سودآوری آن را در نظر بگیرد و با توجه به این موارد یه ویلا خوب به شما معرفی کند، ما در پارس مسکن از صفر تا صد خرید ویلا، ساخت ویلا و … در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ