هوشمند سازی ویلا یا MBS

هوشمند سازی ویلا یا اینکه ویلا هوشمند بدون شک به گوشتان خورده، یکی از امکاناتی که این روزها برای ویلا به لطف تکنولوژی و اینترنت در نظر گرفته می شود و در اختیاز خریداران قرار می گیرد هوشمند کردن ویلا می باشد که در شرایط الان از بخش های مختلف وارد زندگی همه ماها شده، اگر بخواهیم یه تعریف کلی در این باره خدمت شما ارائه دهیم ویلا یا خانه هوشمند مکانی می باشد که تکنولوژی های روز دنیا برای زندگی بهتر در آن استفاده شده البته این را خدمت شما عرض کنیم که هوشمند سازی ربطی به طراحی نما بیرونی یا داخلی ویلا ندارد، هوشمند سازی تنها برای واحد های مسکونی استفاده نمی شود بلکه در این سال ها شاهد این تکنولوژی در ادارات و ساختمان های تجاری و درمانی بوده ایم، ولی ما در این مقاله در مورد هوشمند سازی ویلا بیشتر توضیح خواهیم داد.

هوشمند سازی در ویلا و ویلا باغ معمولا در میان تمام ساختمان های چه مسکونی، تجاری و درمانی بیشترین کاربرد و استفاده را دارد، شاید از بیرون نگاه کنیم این تصور باشد که هوشمندسازی تمام واحدها شبیه به هم باشد ولی در اصل قضیه اینطور نیست و در آن تفاوت های زیادی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ویلای هوشمند یا واحد هوشمندی به مکانی گفته می شود که در آن یه سیستم مرکزی وظیفه هماهنگی و انجام یه سری از کارها را بر عهده دارد که معمولا یک رایانه یا گوشی هوشمند می باشد و این قابلیت را به صاحبان ویلا یا هر مکانی می دهد که توسط یک گوشی هوشمند یا رایانه کنترل تمامی بخش ها را برعهده گرفته و مدیریت کند، فرمان ها از طریق گوشی هوشمند به رایانه مرکزی ارسال شده و واحد مرکزی تمام دستورها را به طور دقیق انجام می دهد.

کاربرد سیستم هوشمندسازی در ویلاها

به لطف پیشرفت فناوری و تکنولوژی در شرایط الان می توان در تمامی بخش های ویلا نظر سالن نشیمن و پذایرایی، اتاق خواب ها، استخر و تمامی قسمت های بیرونی و داخلی ویلا سیستم هوشمند سازی را به کار برد که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

  • هوشمند سازی درب ورودی و پارکینگ ویلا
  • هوشمند سازی در استخر ، چکوزی و سونا ویلا
  • هوشمند سازی در باغ و باغچه ویلا
  • کنترل گرما و سرما داخلی ویلا
  • هوشمند سازی بخش امنیت و افزایش امنیت ویلا

هوشمند سازی درب ورودی و پارکینگ

یکی از اصلی ترین بخش های ویلا برای هوشمندسازی درب ورودی به ویلا و پارکینگ آن می باشد که می توان سیستمی در آن تعبیه کرد که بدون اجازه صاحب ویلا امکان باز یا بسته شدن درب وجود نداشته باشد و همچنین می تواند از راه دور درب را برای هر فردی باز یا بسته کند.

هوشمند سازی استخر ، سونا و چکوزی

استخر معمولا نیاز به مراقب همیشگی دارد و از جمله قسمت هایی می باشد که اگر شما به آن رسیدگی نکیند احتمال خرابی در آن خیلی زیاد می باشد، استخری که داخل یک ویلا تعبیه می شود از بخش مختلفی از جمله موتور خونه، سیستم گرمایش و سرمایشی داخل محوطه استخر، نورپردازی داخلی آن ، تهویه هوا ، پمپ های فشار آب و …. تشکیل می شود که با استفاده از سیستم هوشمندسازی می توانید از راه دور بر تمامی این موارد تسلط داشته باشید و از دور نظاره گر آن باشید، شما به عنوان ضاحب ویلا می توانید از هر جای دنیا تنها با استفاده از اینترنت و لمس چند دکمه تمامی این موارد از جمله گرم کردن یا سرد کردن استخر، روشنایی داخلی استخر و … را اعمال کنید.

هوشمندسازی باغ و باغچه در ویلا

یکی دیگر از قسمت های ویلا که نیاز به مراقب زیاد دارد باغچه و آب نماهای موجود در ویلا می باشد این قسمت از ویلا همانطور که زیبایی خیلی زیادی به ویلا می دهد نیاز به مراقبت هم دارد و نمی توان آن را به حال خودش ول کرد ، با استفاده از سیستم هوشمندسازی و دادن یک برنامه منظم به سیستم می توانید نحوه آبیاری و نور پردازی داخلی باغچه و باغ را کنترل کنید.

هوشمند سازی بخش امنیت

یکی از مهمترین مسائلی که برای هر ویلا وجود دارد امنیت آن می باشد، خیلی از عزیزان ویلایی که خریداری می کنند فقط در اوقات فراغت و تعطیلات از آن استفاده می کنند و در بیشتر سال بدون استفاده می باشد از این رو داشتن امنیت برای ویلا از واجبات می باشد، یکی از بهترین کاربردهای فناوری و هوشمند سازی در قسمت امنیت ویلا می باشد و با استفاده از دوربین های مدار بسته و امنیتی می توانید در تمام اوقات ویلا خود را زیر نظر داشته باشید و از سلامت و امنیت آن مطلع باشید، حتی یکی از کاربردهای مهم هوشمندسازی در قسمت امنیت دیدن فیلم های ضبط شده توسط دوربین ها می باشد.

مزیت و معایب هوشمند سازی ویلا

هر سیستم وتکنولوژی جدید که اضافه میشه مطمنا زندگی رو راحت تر می کنه برای ما، هوشمندسازی ویلا ها هم به همین صورت می باشد که یه سری امکانات جانبی در اختیار ما قرار می دهد و زندگی را برای ما خیلی آسان تر و شیرین تر می کند و شما در هر جا و مکانی که باشید تنها با چند دکمه می توانید کنترل ویلا خود را در دست بگیرید، این کنترل شما بخض امنیتی، گرمایشی و سرمایشی، نورپردازی و صدا ، آبیاری گیاهان و باغچه و کلی امکانات دیگه می باشد، البته این را هم خدمت شما بگیم که هر راحتی هزینه ای هم دارد برای خودش یکی از معایب این سیستم هزینه بالای نصب و نگهداری آن می باشد.

ایجاد سیستم هوشمند برای هر ویلایی یه سری هزینه اضافه تر برای شما ایجاد می کند اما اگر بخواهیم منطقی فک کنیم و مزیت ها و معایب آن را کنار هم بزاریم مطمنا قسمت مزیت ها برنده این مسابقه خواهد شد، از این در سال های اخیر این سیستم به اکثر ویلاهای بزرگ و لوکس اضافه شده است.

سیستم هوشمند امنیت ویلا را برای شما تامین می کند، آرامش را برای شما به ارمغان می آورد و همچنین در مینه مصرف سوخت بسیار به صرفه می باشد و باعث صرفه جویی می شود.

اگر شما عزیزان قصد خرید ویلا در شمال را دارید با کمی هزینه بیشتر می توانید ویلا های هوشمند خیلی خوبی را خریداری کنید و از زندگی در آن لذت ببرید.

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ