ویلا شهرکی بخریم یا ویلا مستقل

شده تا حالا به این فکر کنید که در شمال کشور و استان مازندران ویلایی برای خودتون داشته باشید؟ مطمنا هیچی کسی نیست که دلش نخواد در یه منطقه بکر و زیبا در کنار ساحل دریای خزر و یا اینکه در دل جنگل های انبوه شمال ویلایی داشته باشد، شاید تا چند سال قبل داشتن ویلا در شمال آرزوی خیلی از ماها بوده باشه ولی با افزایش ساخت و ساز در این سال ها هر فردی با هر توان مالی می تواند در یه منطقه خوب و زیبا ویلایی داشته باشد.

وقتی قصد خرید ویلا در شمال را که می کنید گزینه های خیلی زیادی برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود، اول گزینه این می باشد که در کجای شمال ویلا بخریم؟ ویلا جنگلی بخریم یا ویلا ساحلی؟ بعد از مشخص کردن این مورد میرسیم به متراژ زمین و بنای ویلا که چه مدل ویلایی می خواهیم یا چه نوع ویلایی با چه طرحی باشد، نما مدرن باشد یا کلاسیک، همکف باشد یا بیشتر ، چه امکاناتی جانبی و تفریحی داشته باشد نظیر استخر ، زمین بازی و کلی امکانات دیگر، بعد از اینکه همه موارد بالا مشخص شد و به یه جمع بندی کلی برای خرید ویلا رسیدم میریم سراغ موضوع بعدی که ویلایی که می خواهیم بخریم داخل شهرک باشد یا به صورت مستقل؟ در این فایل می خواهیم اطلاعاتی در مورد ویلاهای شهرکی و مستقل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و به راحتی اقدام به خرید ویلا شهرکی در شمال یا خرید ویلا مستقل در شمال بکنید.

ویلا شهرکی

ساخت ویلاهای شهرکی به یک سال یا دو سال بر نمیگردد اگر خوب داخل شمال گشته باشید شهرک های خیلی برندی از سالیان دور ساخته شده اند و هنوز هم بهترین ویلاهای شمال را شما می توانید در آنجا پیدا کنید اما در حال حاضر شهرک های موجود کمی با شهرک های قدیمی استان فرق کرد و به اندازه شهرک های برند و قدیمی استان وسعت و امکانات نداره، اما سوال اولی که پیش می آید این می باشد که ویلا شهرکی چیست؟ یه زمین گسترده و بزرگ را در نظر بگیرید که به قطعات مساوی تقسیم شده و در هر قطعه ویلایی ساخته شده و این ویلاها در کنار هم در یک محیط مشترک قرار دارند، که یه سری قوانین خاص در آن قرار داشته و همچنین برای امنیت بیشتر آن از نگهبانی 24 ساعته استفاده می شود.

تعریفی دیگری که می توانیم برای شهرک ها در نظر بگیریم این است که شما تصور کنید که خانه های شهری به صورت عمومی بر روی هم قرار گرفته اند ولی خانه های شهرکی به صورت افقی در کنار هم در یک زمین مشترک قرار گرفته اند معمولا شهرک ها توسط شرکت یا افراد خاصی به صورت یکجا ساخته می شود و بعد از آن برای فروش گذاشته می شود، البته این را هم خدمت شما عرض کنیم که بعضی از این شهرک ها در حال حاضر به صورت کامل ساخته نشده و زمین های خالی هم در آن یافت می شود که می توانید به سلیقه خودتان البته با رعایت یه سری قوانین اقدام به ساخت کنید.

مزایا و معایب ویلا شهرکی

ویلاهای شهرکی همانند سایر ویلا یه سری مزایا و معایب خواهند داشت که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اولین مزیتی که می توان برای ویلاهای شهرکی در نظر گرفت امنیت بالای ویلا شهرکی می باشد، شهرک ها به دلیل گیت نگهبانی که دارند و نزدیک بودن ویلاها به هم از نظر امنیت در سطح قابل قبولی قرار دارند و شما با خیلی راحت می توانید برای مدت طولانی خانه خود را تنها بزارید، دومین مزیت ویلا شهرکی قیمت مناسب تر آن نسبت به ویلا مستقل می باشد از آنجایی که این ویلا ها در یک زمین گسترده ساخته می شود از نظر قیمت زمین مناسب تر می باشد، سومین مزیت می توان به طراحی درست و مناسب ویلا شهرکی نام برد، ساخت ویلا شهرکی در کنار هم نیازمند اجرا یه سری قوانین و نکات در ساخت می باشد که برای ساخت شهرک باید حتما رعایت شود و این اطمینان را به شما می دهد که ویلاهای شهرکی با کیفیت مناسب تری ساخته خواهند شد.

اما در کنار مزیت هایی که در بالا گفتیم یه سری معایب هم ویلاهای شهرکی دارد، اصلی ترین عیبی که می توان برای ویلا شهرکی در نظر گرفت قوانین مشترک موجود در شهرک می باشد و شما باید حتما این قوانین را رعایت کنید اگر کار در رابطه با ویلا خود بخواهید انجام دهید باید سایر اعضای شهرک را در نظر بگیرید و با تایید آن ها انجام دهید، این مورد شاید برای خیلی از عزیزان جالب نباشد و نتوانند این قوانین را رعایت کنند، مورد بعدی حیاط های کوچک و دیوارهای چسبیده به هم در شهرک ها می باشد از آنجایی که همه ویلاها به هم چسبیده می باشند با کوچکترین سر و صدا باعث اذیت همسایه خواهد شد.

با توجه به موارد بالا می توان نتیجه گرفت که ویلا شهرکی مناسب شما می باشد یا نه البته این بستگی به نظر افراد دارد، شاید مواردی که به عنوان معیب ذکر شده برای یه سری از عزیزان قابل توجیح بوده و به عنوان عیب به آن نگاه نکنند.

ویلا مستقل

نقطه مقابل ویلا های شهرکی ویلا مستقل می باشد که در یک زمین مجزا به صورت تکلی ساخته می شود و برای کسانی که علاقه ای به زندگی در یک محیط مشترک و رعایت قوانین شهرکی ندارند عالی می باشد و بدون اینکه بخواهید به کسی جوابی دهید هر کاری می توانید در ویلای خود انجام دهید هر گونه تغییراتی را می توانید اعمال کنید.

ویلای مستقل معمولا از نظر آرامش و سر و صدا مناسب تر از ویلاهای شهرکی می باشد و همچنین حریم شخصی در آن رعایت شده است، معمولا چون ویلا به صورت تکی ساخته می شود سازنده به صورت تمام وقت بالاسر ویلا می باشد و اگر آدم با وجدانی باشد مطمنا ویلای خوبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت، تامین امنیت و برخی از نیاز های ویلا به خود صاحب ویلا مربوط می باشد و باید به صورت شخصی این موارد را اعمال کند، شما می توانید به هر طرحی و سبکی و در هر ارتفاعی که دلتان می خواهد می توانید ویلای خود را بسازید و از محیط اطراف نهایت لذت را ببرید.

از نظر قیمت ویلاهای مستقل معمولا قیمت بالاتری دارند البته این مورد بستگی به لوکیشن و اسم و برند شهرک دارد، شهرک های خیلی زیادی موجود می باشد که قیمت ویلا ها در آن خیلی بالاتر از ویلاهای مستقل می باشد، ویلاهای مستقل معمولا متراژی بیشتر و بزرگتری را اشغال می کنند زیرا فاصله ویلا های از هم زیاد می باشد و این مورد باعث می شود که ساختمان یا بنا منطقه بیشتری را به خودش اختصاص دهد.

ویلا شهرکی بخریم یا ویلا مستقل

خرید ویلا به صورت شهرکی یا مستقل در مرحله اول بستگی به نوع سلیقه شما دارد، اگر شما به زندگی قانونمند و در کنار افراد دیگر عادت دارید و می توانید در این محیط ها زندگی کنید ویلا شهرکی با توجه به مزیت هایی که دارد برای شما عالی می باشد ولی اگر برعکس به زندگی قانونمند علاقه ای ندارید ویلا مستقل پیشنهاد می شود، ویلا های شهرکی از نظر امنیت نسبت به ویلاهای مستقل در سطح بالاتری قرار دارد و شما با صرف هزینه خیلی کم می توانید امنیت ویلا خود را تامین کنید.

ما در املاک پارس مسکن تمام تلاش خود را خواهیم کرد که خرید ویلا در هر مدل و سبکی برای شما عزیزان آسان شود و بتوانید با کمترین دردسر و هزینه بهترین ویلا را خریداری کنید، املاک پارس مسکن با داشتن کادری مجرب و سابقه چند ساله در امر خرید و فروش ویلا در شمال کشور هواره تا اخر مسیر در کنار شما عزیزان خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

1 نظر

  • محمد رفیعی

    3 سال قبل / 22 خرداد 1400 @ 7:06 ب.ظ

    👋👋👋👋 عالی بود

نظرات بسته شده اند
وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ