راهنمای کامل خرید ، فروش و قیمت ویلا در شمال

خیلی از ماها این آرزو را داریم که در یک منطقه خوش آب و هوا و بکر همانند شمال کشور ویلایی داشته باشیم که هر وقت دلمان سفر و تفریح خواست بتوانیم به آنجا برویم و یه ریکاوری عالی داشته باشیم، اما خرید ویلا برخلاف تصورات کار ساده ای نمی باشد و باید به مسائلی زیادی توجه کرد تا بهترین گزینه از همه لحاظ انتخاب شود، در ادامه این مسائل را ارائه خواهیم داد.

چرا باید در شمال ویلا بخریم؟

اولین سوالی که برای ما پیش می آید این می باشد که اصلا در کجای ایران ویلا بخریم، پیشنهاد ما به شما شمال کشور می باشد و برای این پیشنهاد خود دلایل متعددی داریم:

  1. اولین و مهمترین دلیل ما شرایط آب و هوایی و اقلیمی شمال کشور می باشد، آب و هوای معتدل، بارندگی های زیاد ، جنگل های انبوه و دریای خزر و …. باعث شده که شرایط بسیار عالی برای تفریح و سفر ایجاد شده و همچنین این وضعیت برای کسانی که بیماریهای تنفسی دارند بسیار عالی می باشد و به عنوان دارویی همیشگی برای درمان می باشد.
  2. دومین دلیل برای خرید ویلا در شمال گزینه سرمایه گذاری در این منطقه می باشد تا به امروز تنها بازار بدون ریسک در زمینه سرمایه گذاری خرید و فروش زمین و ویلا در شمال کشور بوده، این منطقه به دلیل موقعیت کشاورزی خوبی که در زمینه برنج، مرکبات و چای و ….. دارد علاوه بر تفریح و زندگی کوتاه مدت می تواند گزینه بسیار عالی برای سرمایه گذاری نیز باشد.
  3. داشتن جنگل و دریا باهم در منطقه شمال باعث شده که همه ماها این آرزو را داشته باشیم که در مناطق شمالی مخصوصا نزدیک جنگل و دریا ویلایی داشته باشیم خب این امر باعث رونق کسب و کار در شمال شده و برای پیمانکاری ویلا بسیار عالی می باشد.

چه تیپ ویلایی بخریم

زمانی که قصد خرید ویلا به ذهنتون خطور میکنه با خودتون میگین که یه مقدار پول دارم میرم شمال ویلا میخرم و میام ولی واقعا انقد ساده نیست خریدن ویلا اینکه بعضی از مشاورا به شما ویلاهای لاکچری نشان می دهند و بعد که میاین شمال میبیند با این پولی که دارید واقعا نمی توانید ویلا خوبی بخرید پس برای این مسئله چکار باید بکنیم اول از همه اینکه برای یکبار هم که شده باید به منطقه شمال بیاید و از نزدیک قیمت ویلاها و لوکیشن ویلاها را ملاحظه کنید تا قیمت ویلاها دستتان بیاید، اینکه چه ویلایی بخریم اول از همه به میزان بودجه ما بستگی داردبه قول معروف هرچه پول بدی آش میخوری در شرایط حاضر با پول کم نباید انتظار این را داشته باشید که یه ویلا لاکچری در کنار دریا به شما داده شود، بعد از اینکه میزان پول خود را تعیین کردید میرسیم به سلیقه شما که چه ویلایی در چه جایی مدنظرتان هست پس بعد از تعیین بودجه مشخص کنید که چه ویلایی میخواهید و هیچوقت هم گول آگهی های فیک را نخورید.

در کجای شمال ویلا بخریم

اگر بخواهیم یه تقسیم بندی برای لوکیشن ویلاها در نظر بگیریم در حال حاضر می توانیم به سه قسمت تقسیم کنیم، منطقه ساحلی و نزدیک دریا ، منطقه جنگلی و نزدیک جنگل ، مناطقی مابین دریا و جنگل هرکدام از این مناطق برای خودشان مزیت ها و معایب خاصی دارند.

وقتی اسم ویلا در شمال میاد اولین گزینه ای که به ذهن میرسه دریای شمال و جنگل های انبوه می باشد ولی در این سالها بخاطر افزایش قیمت ویلاها در این مناطق ویلا سازی در نزدیکی دریا و جنگل هم رونق پیدا کرد.

از نظر آب و هوایی نمی توانیم گزینه خاصی را مدنظر گرفت در فصل های پاییز و زمستان و بهار در کنار دریا هوا عالی می باشد ولی در فصل های گرم کمی اذیت کننده می باشد به علت رطوبت بالایی که در این منطقه وجود دارد، اما در کنار جنگل این شرایط برعکس می باشد در فصل های گرم سال بسیار هوا دلنشین و عالی بوده ولی در فصل سر همواره با بارندگی روبه رو بوده و شرایط زندگی را کمی سخت تر می کند.

از نظر امکانات رفاهی بخواهیم تقسیم کنیم ویلاهای نزدیک دریا چون به شهر نزدیک تر می باشد برای زندگی بهتر بوده ولی ویلاهای نزدیک جنگل برعکس می باشد.

از نظر قیمتی هم ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی گران تر بوده آن هم نزدیک بودن به شهر می باشد.

در خرید ویلا چه مدارکاتی لازم می باشد

یکی از اصلی ترین مواردی که در خرید ویلا در شمال باید به آن توجه کرد مدارکات موجود برای ویلا می باشد که این مدارکات شامل پروانه ساخت و پایان کار، سند تک برگ عرصه و اعیان می باشد که شما در زمان خرید حتما باید از فروشنده بخواهید تا این مدارکات را خدمت شما ارائه دهد.

اگر شما سابقه خرید ویلا را داشته باشید حتما به این نکته برخورده اید که 90 درصد ویلاها بدون سند تک برگ می باشد و به صورت شورایی است، داشتن سند شورایی به اندازه سند تک برگ اطمینان ندارد ولی شما می توانید با گرفتن استعلام از دهیاری و شورای محل می توانید به اطمینان برسید ولی باید حتما در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید.

در موضوع سند دقت کنید که سند به صورت مشاع نباشد و از خرید ویلاهای با این سند پرهیز کنید، اگر ویلای شهرکی می خرید حتما به سند مادر و سند تفکیک شده آن دقت کنید، در کنار این موارد به نکته بافت و غیر بافت بودن زمین موجود هم توجه کنید.

یکی از موارد مهم در خرید و فروش ویلا در شمال کابری زمین می باشد اینکه زمین موجود باید در بافت مسکونی باشد حتما وگرنه در آینده به مشکل خواهید خورد.

خرید ویلا به صورت شهرکی یا مستقل

رسیدم به اینکه ویلا مستقل بخریم یا ویلا شهرکی، اینکه چه ویلایی بخریم بستگی به سلیقه ما دارد ولی هرکدام از این تیپ ویلاها برای خودشان مزیت ها و معایبی دارند اگر به طور خلاصه بخواهیم به چندتای آن اشاره کنیم موراد زیر می باشد

  1. از نظر امنیت ویلاهای شهرکی نسبت به ویلای مستقل بهتر می باشد بخاطر وجود نگهبانی 24 ساعته ای که دارد.
  2. از نظر قیمتی ویلاهای شهرکی بازهم مناسب تر می باشد.
  3. از نظر قوانین و راحتی ویلاهای مستقل بهتر می باشد و هیچ قانونی در آن وضع نشده و قرار نیست برای کاری که دوست دارید به کسی جواب دهید.

طرح ویلا و متراژ آن

بعد از اینکه موارد بالا را مشخص کردیم به این گزینه میرسیم که چه مدل ویلایی با چه میزان متراژ نیاز داریم ویلاهای که در حاضر در شمال کشور ساخت می شود به صورت همکف، نیم پیلوت، دوبلکس ، تریبلکس و بالاتر در طرح های کلاسیک و مدرن می باشد از نظر متراژ هم بخواهیم بررسی کنیم از زمین 150 متری ویلا داریم تا زمین های بالای 1000 متر با زیر بناهای مختلف اینکه چه طرح ویلایی با چه متراژ زمینی می خواهیم رابطه مستقیمی با میزان پولی که داریم دارد، پس در مرحله اول باید به مقدار پول خود توجه کنیم و بعد تصمیم بگیرم که چه طرح ویلایی می خواهیم.

ویلا پیش خرید کنیم یا تمام کار بخریم

در قسمت پیش فروش ویلا در همین سایت به طور کامل به این موضوع پرداختیم که پیش خرید بهتر است یا خیر ولی این سوال هم همانند سایر موضوعات بالا برای خودش یه سری مزایا و معایب دارد و اگر اصولی و از فرد مناسب ویلا پیش خرید کنیم اتفاقا بسیار عالی می باشد، شما این را در نظر بگیرید که به صورت اقساطی پول می دهید و زمانی که ویلای خود را تحویل میگیرد با قیمت خیلی بیشتر می توانید بفروشید یا اینکه می توانید از سازنده بخواهید براساس سلیقه شما ویلا را بسازد و موارد دیگر که در مقالات قبلی مفصل توضیح داده ایم.

چه زمانی ویلا بخریم

معمولا در فصل های تعطیل و گرم سال حضور مسافران در شمال خیلی خیلی بیشتر می شود و همچنین خرید و فروش در این زمان بسیار زیاد می باشد اما اگر بخواهیم از نظر قیمتی مقایسه کنیم تقریبا هیچ فرقی باهم ندارد که در چه فصلی ویلا بخریم ولی در فصل های زمستان و پاییز معمولا قیمت ها کمتر می شود.

و اگر بخواهیم به طور کلی زمانی مناسبی برای خرید در نظر بگیریم واقعا شدنی نیست شما برای خرید ویلا به قیمت باید از یک مشاور مورد اعتماد بخواهید که اگر ویلاهای به قیمت موجود بود یا اینکه فروشنده ای به خاطر شرایط مالی می خواهد ویلا خود را زیر قیمت بفروشد و موارد دیگر را به شما خبر دهد در اینصورت می توانید ویلاهای به قیمتی خریداری کنید.

با توجه به توضیحات باید که ارائه دادیم سعی کردیم تمام موضوعات را پوشش دهیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید بهترین انتخاب را در خرید ویلا در مازندران  را داشته باشید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در پارس مسکن در ارتباط باشید.

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ