ویلا هوشمند چیست؟

ویلا هوشمند به عنوان یکی از تکنولوژی‌های کاربردی و جدید در صنعت ساختمان سازی شناخته شده است. بخش‌های مختلف ویلا از قابلیت هوشمند سازی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید فضای بیرونی ویلای خود همچون راه‌پله‌ها، باغچه، درب ورودی، استخر، حیاط و… را مانند فضای داخلی به سیستم هوشمند سازی مجهز کنید. سیستم هوشمند سازی ویلا می‌تواند شامل سینمای خانگی، تلویزیون، نظارت، امنیت، تشخیص کیفیت هوا، لوازم باغ، پرده هوشمند موتوری و… باشد. جهت آشنایی بیشتر با هوشمند سازی ویلا با ما همراه باشید.

بخش‌های مختلف ویلا هوشمند

هوشمند سازی ویلا شامل تمام قسمت‌های ویلا می‌گردد. بنابراین شما می‌توانید همه بخش‌های ویلای خود را به سیستم هوشمند سازی تجهیز کنید.

فضای داخلی ویلا هوشمند

قسمت‌هایی همچون آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پذیرایی و… به عنوان فضای داخلی ویلا به شمار می‌روند. در این قسمت‌ها می‌توانید سیستم هوشمند سازی را اجرا کنید. نحوه هوشمند سازی ویلا همچون آپارتمان‌های هوشمند است. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، پرده‌ها، پنجره‌ها، کرکره‌ها، تهویه، روشنایی، صوتی و… از جمله مواردی هستند که جهت فضای داخلی ویلا هوشمند نصب و اجرا می‌شوند.

محوطه و حیاط ویلا

شما می‌توانید جهت محوطه و حیاط ویلا از سیستم هوشمند سازی استفاده کنید. نورپردازی فضای بیرونی ساختمان نقش مهمی در زیباسازی محیط دارد. اجرا سیستم هوشمند جهت آب‌نماها، فواره‌ها و… بسیار حائز اهمیت می‌باشد. مسیرهای تردد، تراس، سایه‌بان‌ها، اتاق نگهبانی، آلاچیق‌ها و… با روش هوشمند سازی مدیریت می‌گردند.

درختان و باغچه ویلا هوشمند

سیستم آبیاری ویلا هوشمند به شما کمک می‌کند در هر زمان و مکانی که هستید، نسبت به آبیاری باغچه و گیاهان خود اقدام کنید. این روش سبب می‌شود، درختان و گیاهان دچار بی‌آبی و کم‌آبی نشوند. سیستم هوشمند به آسانی و بدون حضور شما باغچه‌ها را آبیاری می‌کند. این روش در بالا بردن راندمان باروری و رشد گیاه و کاهش مصرف آب بسیار موثر می‌باشد. آبیاری هوشمند با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

  • کنترل آبیاری باغچه ویلا هوشمند با گوشی همراه: چنان‌چه قصد دارید نسبت به آبیاری ویلا اقدام کنید، شروع آبیاری با گوشی همراه صورت می‌گیرد. این آبیاری طبق زمان تعیین شده انجام می‌شود و پس از زمان مشخصی آبیاری باغچه‌ها متوقف می‌گردد. اگر به هر دلیلی سیستم هوشمند دچار مشکل شود، پیغام خطا بر روی گوشی همراه ظاهر می‌گردد. لازم به ذکر است کنترل سیستم هوشمند آبیاری می‌تواند از طریق یک یا چند نفر به وسیله گوشی همراه انجام شود.
  • کنترل آبیاری باغچه ویلا هوشمند بر اساس زمان‌بندی: در این روش بر روی دستگاه هوشمند جدول زمان‌بندی و برنامه‌نویسی نصب می‌شود. به طوری‌که این برنامه‌ها می‌توانند در زمان‌های خاصی از روز، هفته و… آبیاری را شروع کنند و پس از زمان مشخصی آبیاری را متوقف کنند. این امر سبب می‌شود گیاهان و درختان به موقع آبیاری شوند.
  • کنترل آبیاری درختان ویلا هوشمند با در نظر گرفتن رطوبت خاک: شما می‌توانید با بکارگیری این روش و قرار دادن سنسورهای رطوبت سنج در خاک، آبیاری درختان را کنترل کنید. سنسورها کمک می‌کنند در صورت کاهش رطوبت خاک، آبیاری به صورت اتوماتیک صورت گیرد. هنگامی‌که رطوبت خاک به میزان مورد نظر رسید، آبیاری نیز متوقف می‌گردد.

درب ورودی ویلا

سیستم هوشمند درب ورودی ویلا کمک می‌کند، شما بتوانید به راحتی از باز و بسته شدن درب ویلا مطلع شوید. سیستم هوشمند امنیتی همچون دوربین‌های مدار بسته نقش مهمی در امنیت و محافظت از ویلا ایفا می‌کنند. نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته در داخل ویلا و فضای بیرونی ویلا به راحتی ترددها، رفت و آمدها و… را زیر نظر دارد. چنان‌چه شما در ویلا حضور نداشته باشید، برای هر فردی که لازم است به ویلای شما وارد شود، می‌توانید درب ورودی را باز کنید.

استخر ویلا هوشمند

یکی از قسمت‌های مهم ویلا که نیاز به هوشمند سازی دارد، استخر، جکوزی و سونا ویلا می‌باشد. بکارگیری سیستم مدیریت هوشمند جهت سیستم گرمایش آب استخر، نور محیط، روشنایی دکوراتیو کف استخر، فن تهویه هوا، تنظیم هوای محیط و… از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. کنترل از راه نزدیک و راه دور، سیستم گرمایشی سونا، پمپ فشار آب جکوزی و… از قابلیت‌های سیستم هوشمند در ویلا هوشمند می‌باشند. شما می‌توانید با فشار دادن چند آیکون بر روی گوشی همراه خود، همه تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید و از حضور در استخر، جکوزی و سونا بی‌نهایت لذت ببرید. سیستم هوشمند استفاده شما از استخر را بسیار راحت و دلنشین می‌کند.

مزایای ویلا هوشمند

ویلا هوشمند از طراحی هوشمندانه‌ای برخوردار می‌باشد. به طوری‌که این نوع طراحی ، ویلا شما را از سایر ویلاها و ساختمان‌ها جدا می‌کند. هوشمند سازی ویلاها از مزایای مختلفی برخوردار هستند. این مزایا سبب می‌شوند، افراد زیادی نسبت به هوشمند سازی ویلای خود اقدام کنند.

دسترسی آسان و آسایش در ویلا هوشمند

راحتی، آرامش، آسایش و… در ویلا هوشمند بسیار احساس می‌شود. آن‌چه انجام کارهای ویلا را آسان می‌کند، طراحی ارگونومیک می‌باشد. هوشمند ساختن سیستم‌های مختلف و وسایل الکترونیکی به راحتی نظارت و عملیات کنترل را بر عهده دارند. سیستم مدیریت هوشمند به شما کمک می‌کند، مدت زمانی که در ویلای خود حضور دارید، بیشترین راحتی و آرامش را تجربه کنید.

امنیت در ویلا هوشمند

ورود به ویلا هوشمند به راحتی امکان‌پذیر نیست. جهت ورود و دسترسی به ویلاهای هوشمند نیاز به اقداماتی می‌باشد. شما می‌توانید از طریق صدا، اسکن شبکیه و یا اثر انگشت بر روی گوشی همراه، وارد ویلای خود شوید. به این طریق ورود غیر مجاز افراد غریبه و ناشناس به ویلا هوشمند شما غیر ممکن می‌باشد. سیستم مدیریت هوشمند امنیت ویلا را صد در صد تضمین می‌کند.

شما می‌توانید با بکارگیری دوربین‌های مدار بسته و امنیتی هر گونه تردد مشکوک را بررسی کنید. هوشمند سازی ویلا کمک می‌کند زمان‌هایی که شما در ویلا حضور ندارید، چراغ‌ها به صورت تنظیم شده روشن و خاموش شوند. بسته و باز شدن پرده‌های هوشمند نیز بر اساس یک برنامه زمانی دقیق صورت می‌گیرد. تمام این موارد مانع از ورود سارقان به ویلا می‌شود. زیرا با هوشمند سازی ویلا شما به راحتی می‌توانید از راه دور حضور خود را در ویلا اعلام کنید.

تعمیرات قابل پیش‌بینی ویلا هوشمند

تعمیر و نگهداری به صورت دستی دارای هزینه بالایی می‌باشد. اما با هوشمند سازی ویلاها این هزینه بسیار کاهش می‌یابد. زیرا در صورت بروز مشکل در ویلاهای هوشمند حس‌گرها به خوبی عملکرد ساختمان را شناسایی می‌کنند. پیش بینی بروز خطا در سیستم مدیریت هوشمند در مدت زمان بسیار کوتاهی مشخص می‌گردد. به این طریق تعمیر و رفع مشکل در سیستم هوشمند قابل پیش بینی می‌باشد و به سادگی امکان‌پذیر است.

مصرف انرژی کمتر در ویلا هوشمند

برخی تصور می‌کنند با هوشمند سازی ویلا و بکارگیری محصولات الکترونیکی بیشتر، مصرف انرژی افزایش خواهد یافت. در حالی‌که استفاده از سیستم مدیریت هوشمند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های شما خواهد داشت. کنترل تنظیم خاموش و روشن شدن چراغ‌ها، تهویه، سیستم‌های گرمایشی، پرده‌های هوشمند و… مانع از هدر رفتن انرژی در ویلا هوشمند می‌گردند. این سیستم علاوه بر کنترل و ثبت میزان مصرف برق، مانع از هدر رفتن آب نیز می‌گردد.

ویلا هوشمند از چه ویژگی‌های برخوردار است؟

انسان محور: روش طراحی و ساخت ویلا و ساختمان‌های هوشمند به گونه‌ای است که انتظارات شما را برآورده می‌کند. امروزه ویلا هوشمند به صورت انسان محور می‌باشد. به طوری‌که ویلا و تجهیزات آن در اختیار انسان‌ها می‌باشند. نامرئی و غیر قابل مشاهده: تعبیه و راه‌اندازی سیستم هوشمند باید به صورت کاملا یکپارچه صورت گیرد. هدف هوشمند سازی ویلا مدیریت، تطبیق، پیش بینی، کنترل و… همه تجهیزاتی‌ست که در ویلا یا ساختمان وجود دارد. مصرف آب، انرژی، سایه، نور، دمای اتاق، ایجاد گرما، آبیاری گیاهان و… بر اساس مانیتورها و سنسورها به آسانی به طور خودکار قابل تنظیم می‌باشند. انعطاف‌پذیری و پایداری به عنوان یکی دیگر از ویژگیهای هوشمند سازی شناخته شده اند.

تجهیزات هوشمند سازی ویلا

  • دوربین‌های مدار بسته هوشمند، کلید پریزهای هوشمند، قفل، تاچ پنل، آیفون تصویری هوشمند و… به عنوان تجهیزات ویلا هوشمند محسوب می‌شوند.
  • علاوه بر این موارد سیستم اضطراری هوشمند مخصوص کودکان و سالمندان از دیگر تجهیزات هوشمند سازی ویلا به شمار می‌روند.
  • سیستم آبیاری، روشنایی و شیشه‌های هوشمند جهت هوشمند سازی دارای اهمیت می‌باشند.
  • –          هاب، پرده‌های برقی، جاروی ربات، اسپیکر و ترموستات هوشمند از جایگاه ویژه‌ای در هوشمند سازی ویلا برخوردار می‌باشند.
  • سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نقش مهمی در ویلاهای هوشمند ایفا می‌کنند.

هوشمند سازی ویلاها راهی به سوی آرامش و مدرنیته شدن

برای این‌که بتوانید ویلای خود را با سیستم مدیریت هوشمند مجهز کنید، نیازی به ساخت یک ویلای جدید و یا زیر بنای خاص نمی‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی تجهیز یک ویلا به سیستم هوشمند، مبتنی بر اینترنت اشیاء صورت می‌گیرد. به این روش که جهت هوشمند سازی ویلا یا ساختمان هیچ گونه سیم‌کشی انجام نمی‌شود. سیستم هوشمند مانند سیستم BMS ( سیستم مدیریت ساختمان ) بر اساس سیم‌کشی و هاب مرکزی صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید در یک ویلا هوشمند از تجهیزات مختلفی همچون سیستم‌های تصویری، صوتی، سیستم امنیتی، گرمایشی، سرمایشی، تهویه و… برخوردار شوید. با استفاده از گوشی همراه به آسانی می‌توانید بخش استخر، جکوزی، سونا، آبیاری درختان و فضای سبز را مدیریت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد سیستم‌های هوشمند که پایه‌گذاری آن‌ها بر اساس اینترنت اشیاء صورت می‌گیرد، از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. به این طریق شما می‌توانید در هر جای دنیا حضور دارید، بر ویلای خود کنترل و نظارت دقیقی داشته باشید. با ویلا هوشمند می‌توانید تا مدت زمان طولانی با آرامش به مسافرت دور دنیا بروید.

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال هستید مخصوصا ویلاهایی که در آن سیستم هوشمندسازی کار شده باشد حتما با مشاوران ما در تماس باشید تا بهترین گزینه ها را خدمت شما از سرتاسر شمال کشور و مازندران خدمت شما ارائه دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ