سرمایه گذاری با خرید ویلا در ترکیه بهتر است یا شمال؟

در حال حاضر یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای افراد، خرید ویلا در شمال و کشور ترکیه می باشد. افراد زیادی اقدام به خرید ویلا در کشور ترکیه یا شمال می کنند. اما هدف همه ی آن ها یکسان نیست. برخی از آن ها تنها هدفشان داشتن خانه ای در محل مورد نظر است، تا در زمان تعطیلات به راحتی از آن استفاده کنند. اما برخی از افراد علاوه بر این مورد به سرمایه گذاری نیز توجه دارند. در واقع آن ها قصد دارند که با خرید یک ویلا، علاوه بر استفاده از آن، سرمایه ی خود را نیز به مرور زمان افزایش دهند.

یکی از سوالات مهمی که برای افراد به وجود می آید این است که خرید ویلا در شمال بهتر است یا در کشور ترکیه؟ در این مطلب تمام مزایا و معایب خرید ویلا در هر دو مکان را برای شما بازگو می کنیم. در این صورت شما می توانید تصمیم بهتری بگیرید. در نتیجه قبل از هر اقدامی اطلاعات کاملی در مورد شمال کشور و کشور ترکیه کسب کنید.

آشنایی با خرید ویلا در شمال

در حال حاضر یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری، خرید ویلا در شمال می باشد. زیرا با کمی مطالعه و دقت در ارقام، متوجه خواهید شد که سرمایه گذاری در شمال کشور به ویژه، استان مازندران رشد بسیار زیادی داشته است. در نتیجه اگر شما قصد افزایش سرمایه ی خود را دارید، می توانید به خرید ویلا در شمال فکر کنید. دلیل رشد سرمایه گذاری در شمال کشور، نزدیک بودن آن به تهران، خوش آب و هوا بودن، جاذبه های گردشگری فراوان و …. می باشد. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند موجب رشد سرمایه گذاری در یک منطقه شود.

خرید ویلا در شمال همیشه یکی از جذاب ترین اقدامات برای افراد می باشد. افراد بسیار زیادی دوست دارند که در شمال کشور یک ویلا مختص خودشان داشته باشند. معماری های زیبا و بی نظیر ویلا های موجود در شمال تاثیر زیادی در این امر داشته است. شاید قبل از خرید ویلا در شمال احساس کنید که این کار بسیار ساده و راحت است. اما زمانی که درگیر آن می شوید، کار سخت و پیچیده ای می باشد و باید در این امر بیشترین دقت را داشته باشید. مخصوصا اگر هدف شما در کنار خرید یک ویلا، سرمایه گذاری روی آن نیز باشد. در این صورت شما باید علاوه بر علایق شخصی به موقعیت ویلا برای سرمایه گذاری نیز دقت کنید.

مزایای خرید ویلا در شمال

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم، خرید ویلا در شمال یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری می باشد. در کنار این مورد، خرید ویلا در شهر های شمالی کشور، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد. در نتیجه شما می توانید با خرید یک ویلا به اهداف بسیار زیادی برسید. از مهم ترین مزایای خرید ویلا در شمال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بدون دغدغه سفر کردن

یکی از دغدغه های همیشگی افراد در زمان سفر، آن هم به مناطق شلوغ مانند شمال کشور، اجاره ی خانه و ویلا می باشد. یافتن خانه با چه قیمتی همیشه باعث درگیری فکری افراد می باشد. در نتیجه اگر شما یک ویلا در شمال کشور داشته باشید، همیشه بدون دغدغه و با خیال راحت به آنجا سفر می کنید.

علاوه بر آن شما از تمیز بودن خانه و محل استراحت خود اطمینان دارید. زیرا خانه متعلق به خودتان است و نیازی نیست که وسایل غیر ضروری مانند ملحفه، پتو و …. را به همراه خود داشته باشید.

زندگی با سبکی جدید

با افزایش زندگی شهر نشینی و آپارتمان نشینی در کلان شهر ها، دیگر خبری از آب و هوای پاک، صدای پرنده ها، بوی گل و گیاه، مشاهده ی درخت های داخل حیاط و ….. نیست. اما با خرید ویلا در شمال می توانید تمام این موارد را دوباره احساس کنید. در نتیجه در زمان تعطیلات، شما به سبک جدیدی زندگی خواهید کرد. این سبک می تواند روی روحیه ی شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

اگر ویلای مورد نظر شما نزدیک جنگل یا ساحل باشد، شما می توانید روز خود را با پیاده روی در ساحل یا جاده های جنگلی آغاز کنید. در این صورت تفاوت آن روز را با روز های دیگر به خوبی احساس خواهید کرد.

افزایش سرمایه

یکی از مهم ترین مزایای خرید ویلا در شمال، جنبه ی سرمایه گذاری آن می باشد. اگر شما فردی اقتصادی هستید که می خواهید با خرید ویلا، سرمایه ی خود را نیز افزایش دهید، بهترین گزینه برای شما، خرید ویلا در شمال می باشد. در حال حاضر ویلا های موجود در شمال کشور، رشد قیمتی خوبی داشته اند که نشان می دهد خرید آن ها توجیه اقتصادی دارد. در نتیجه شما می توانید در کنار لذت بردن از ویلا، سرمایه ی خود را نیز افزایش دهید.

معایب خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال علاوه بر مزایایی که دارد، معایب محدودی را نیز دارا می باشد. در نتیجه شما قبل از تصمیم به خرید ویلا در شهر های شمالی باید با آن ها آشنا شوید. از مهم ترین این معایب باید به موارد زیر اشاره کرد.

شلوغ بودن شمال کشور

یکی از معایب خرید ویلا در شهر های شمالی، شلوغ بودن این شهر ها می باشد. در زمان تعطیلات افراد بسیار زیادی شمال کشور را برای سفر انتخاب می کنند. همین امر سبب شلوغی بیش از اندازه ی شهر ها و جاده های منتهی به شمال می شود. البته این مورد می توانید مزیت نیز به حساب آید. اگر شما بخواهید ویلای خود را اجاره دهید، به راحتی می توانید در آمد خوبی را از آن کسب کنید.

افزایش هزینه ها

زمانی که شما یک ویلا در شمال کشور خریداری می کنید، بدون شک هزینه های شما کمی افزایش می یابد. به طور مثال باید هزینه های آب، برق، گاز ، نگهداری، تعمیر و … را نیز برای ویلا پرداخت کنید. این هزینه ها طبیعی هستند و نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. البته اگر ویلایی که شما می خرید، نوساز باشد هزینه های تعمیر و نگهداری شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. در نتیجه در زمان خرید حتما به سال ساخت ویلا توجه داشته باشید.

خرید ویلا در ترکیه

یکی از علاقه مندی های مردم ایران، خرید ویلا در ترکیه می باشد. آمار نیز نشان می دهد که ایرانیان زیادی در کشور ترکیه، زمین یا مسکن خریداری کرده اند. اگر شما قصد خرید ویلا در ترکیه را دارید، باید قبل از هرگونه اقدامی با مزایا و معایب سرمایه گذاری و خرید ویلا در آن کشور آشنا شوید. برخی از افراد تنها قصدشان از خرید ویلا، داشتن خانه ای در ترکیه است که در زمان تعطیلات و مسافرت، خیالشان راحت باشد. اما برخی از افراد اهداف بالاتری در ذهن خود دارند. به طور مثال آن ها به دنبال افزایش سرمایه نیز می باشند. یا اینکه قصد دارند به وسیله ی خرید ملک در کشور ترکیه، اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را بگیرند. در نتیجه شما باید با توجه به هدف خود از خرید ویلا در شمال یا کشور ترکیه، اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشید.

مزایای خرید ویلا در ترکیه

در حال حاضر افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده می کنید که خانه یا ویلایی را در کشور ترکیه خریداری کرده اند. زیرا این اقدام مزایای مختلفی را به دنبال دارد. از مهم ترین مزایای خرید ویلا در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اخذ اقامت در کشور ترکیه

یکی از مهم ترین مزایای خرید خانه و ویلا در کشور ترکیه، گرفتن اقامت ترکیه همراه با شهروندی می باشد. این مورد تا حد زیادی به قیمت ویلای خریداری شده توسط شما وابسته می باشد. شما با هر قیمتی که ویلای خود را خریداری کرده باشید، اقامت ترکیه را به مدت یک سال خواهید گرفت. بعد از یک سال باید مجدد در خواست اقامت دهید. اما اگر ارزش ویلای شما بیشتر از بیست و پنج هزار دلار باشد، شما بلافاصله پاسپورت این کشور را خواهید گرفت و از مزایای شهروندی استفاده خواهید کرد. به طور مثال شما می توانید با پاسپورت این کشور به آمریکا و اروپا مهاجرت کنید یا اینکه از حق کار قانونی استفاده کنید. شما حتی می توانید در رای گیری ها نیز شرکت کنید.

قیمت مناسب ویلا در ترکیه

مزیت دیگر خرید ویلا در ترکیه، قیمت پایین ملک در این کشور می باشد. اگر شما تنها قصد خرید ملک را دارید و می خواهید از آن استفاده کنید، می توانید به سراغ خرید ملک در ترکیه بروید. زیرا قیمت آن ها تقریبا نصف قیمت ویلا های تهران و ایران می باشد. در حالی که امکانات این کشور بیشتر از کشور ایران می باشد.

رفت و آمد آسان با هزینه ی کم

ایران با کشور ترکیه همسایه است و بین آن ها قرارداد مودت بسته شده است. به همین سبب شما می توانید به راحتی، حتی بدون ویزا به مدت سه ماه به ترکیه سفر کنید. هزینه ی رفت و آمد و زندگی در کشور ترکیه نسبت به کشور های دیگر بسیار کمتر است. در نتیجه شما با کمترین هزینه می توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید.

معایب خرید ویلا در ترکیه

خرید ویلا در ترکیه در کنار مزایا، معایب مختلفی نیز دارد. در نتیجه شما قبل از خرید باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها کسب کنید. از مهم ترین معایب خرید ویلا در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه های جانبی و مالیات بالا

یکی از معایب مهم خرید ویلا در ترکیه، هزینه ی های جانبی و مالیات بالای آن می باشد. زمانی که شما بخواهید یک ویلا و ملک بخرید، باید هزینه های جانبی مختلفی را پرداخت کنید. به طور مثال شما باید هزینه ی ثبت سند و حق مشاوره ی بالایی را به موسسات املاک بدهید. علاوه بر آن اگر قصد داشته باشید ویلای خریداری شده را اجاره بدهید، باید مالیاتی را برای این کار پرداخت کنید. در نتیجه شما باید به این هزینه های اضافی دقت داشته باشید.

افزایش کلاهبرداری در کشور ترکیه

یکی دیگر از معایب مهم خرید ویلا در ترکیه، افزایش کلاهبرداران در این کشور می باشد. به دلیل افزایش چشمگیر خرید مسکن در کشور ترکیه توسط ایرانیان، سودجویان زیادی وارد این کار شده اند. در نتیجه اگر شما اطلاعات کافی در مورد این کشور و شرایط خرید ویلا نداشته باشید، ممکن است در کوتاه ترین زمان، تمام سرمایه ی خود را از دست بدهید.

ابطال قرارداد

اگر شما با قوانین کشور ترکیه آشنایی کافی نداشته باشید، ممکن است قرارداد شما با مشکل مواجه شود یا اینکه به طور کامل ملک خریداری شده را از دست بدهید. به طور مثال اگر یکی از موارد زیر رخ دهد، قرارداد خرید شما باطل خواهد شد.

  • اگر ملکی که شما خریداری کرده اید، مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه نباشد، قرارداد باطل خواهد شد.
  • اگر ویلای خریداری شده توسط شما، قوانین کشور ترکیه را نقض کند، قرارداد شما جهت خرید ملک و ویلا باطل می شود.
  • اگر مجوز پایان کار در زمان خرید ویلا به اداره ی مورد نظر داده نشده باشد، قرارداد باطل می شود.
  • اگر در قرارداد بیان شده باشد که زمین مورد نظر باید بعد از سه سال ساخته شود و شما قبل از گذشت این سه سال شروع به ساخت و ساز کنید، پروژه متوقف خواهد شد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که بیان شد خرید ویلا نسبت به کشور ترکیه توجیه اقتصادی بیشتری دارد. در نتیجه اگر شما قصد سرمایه گذاری دارید، باید به سراغ خرید ویلا در شمال کشور بروید. زیرا رشد قیمتی ویلا و ملک در شمال بسیار بیشتر از کشور ترکیه می باشد.

علاوه بر آن شما با قوانین کشور خود آشنایی بیشتری دارید و مشکلات کمتری برای شما رخ خواهد داد. به همین سبب شما با خیالی آسوده می توانید اقدام به خرید ویلا در شهر های شمالی کنید.

در کنار این موارد می توان به آب و هوا و طبیعت بی نظیر شمال کشور اشاره کرد که شما می توانید با خرید ویلا از آن ها استفاده کنید. در حالی که در کشور ترکیه چنین آب و هوا و طبیعت بکری وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ