ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال یا خرید ویلا در شمال دو گزینه ای است که مخاطب را سردرگم می کند، و یکی از مسائلی که خیلی از مشتریان در مورد آن سوال میپرسند این می باشد که ما در شمال ویلا بخریم یا اینکه به ساخت ویلا در شمال بپردازیم؟ هر کدام از این دو مورد برای خودش مزیت ها و معایبی دارد اینکه بدون دردسر و دغدغه با پرداخت پول وارد یه ویلا آماده می شویم از مزیت های خرید ویلا می باشد اما اینکه در ساخت این ویلا از چه متریال های استفاده کرده یا اینکه چطوری ساخته را نمی دانیم و می توان از معایب آن دانست، از این رو برای ساخت ویلا در شمال هم همین حالت را داریم از مزایای آن می توان به این نکته اشاره کرد که ویلا را براساس سلیقه خودتان و متریال های درجه یک می توانید بسازید از معایب آن این می باشد که باید چند ماهی را در منطقه حضور داشته باشید و یا اینکه یه هزینه اضافه پرداخت کنید و از پیمانکار استفاده کنید، از این رو نمی توانیم به طور کلی بگیم که کدام یک از موارد خرید ویلا در شمال یا ساخت ویلا در شمال به صرفه تر و بهتر می باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت ویلا در شمال صحبت کنیم پس تمرکز رو بیشتر رو این موضوع میزاریم، از دور که نگاه میکنیم فک میکنیم که ساخت و ساز در شمال امری ساده و بدون دردسر می باشد ولی وقتی وارد کار که می شویم مشکلاتی زیادی در سر راه ما قرار خواهد گرفت و باعث می شود ساخت و ساز در شمال کمی سخت تر از اون چیزی که فک میکردید شود، و عدم توجه به این جزئیات باعث مشکلاتی می شود که قابل رفع نیستند، اولین مرحله برای ساخت ویلا طراحی ویلا می باشد، که مهمترین بخش می باشد زیرا اگر در مرحله اول طراحی مناسبی انجام نشود تا آخر به مشکل خواهید خورد.

در هنگام طراحی ویلا ابتدا باید کلیه شرایط موقعیت ویلا از جمله زاویه خورشید ، جهت باد ، شرایط زمین ، منطقه زمین ، ویلاهای همسایگان و کد ساختمان ویلا در نظر گرفته شود، همچنین علاوه بر موارد فوق ، سلیقه و نظر صاحب ویلا نیز مهم می باشد.

اگر در طراحی و ساخت ویلا در شمال توجه ویژه ای به شرایط محیطی ، سلیقه کارفرما و ساختمانهای مجاور نشود ویلا طراحی شده در آینده عملکرد خوبی نخواهد داشت بنابراین به این مرحله باید اهمیت بیشتری داد که پس از ساخت ، بسیار مقرون به صرفه ، ایمن ، راحت و هماهنگ با محیط پیرامون خود باشد، ویلا با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه در شمال کشور طراحی و ساخته می شود، در واقع نوع معماری و دکوراسیون داخلی ویلا براساس موقعیت جغرافیایی تعیین می شود، هنگام طراحی ویلا دوبلکس ، دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد که از فضای موجود نهایت استفاده را برد، در واقع دکوراسیون داخلی ویلا به سلیقه معمار احتیاج خواهد داشت.

هنگام طراحی ویلا باید به سازگاری فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا نیز توجه داشت. فضای سبز ، استخر و طراحی کلی ویلا نقش بسیار مهمی در زیبایی و راحتی ویلا خواهد داشت، در طراحی ویلا ، استفاده بهینه از فضاهای بیرونی مانند پارکینگ ، باغ ، فضای سبز و استخر به همان اندازه فضاهای داخلی دارای اهمیت است، درون و بیرون باید هماهنگ باشند، به طور کلی طراحی خارجی باید با در دست داشتن یک طرح شماتیک بررسی و اجرا شود.

کیفیت ساخت ویلا در شمال

هیچوقت نمی توان کیفیت ساخت یک ویلا را از روی ظاهر آن تشخیص داد، کیفیت در قسمت ساخت اسکلت ساختمان رابطه مستقیمی با امنیت شما در ویلا دارد و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، هرچه کیفیت این قسمت از ساختمان بالاتر باشد ، امنیت ساکنان نیز بیشتر خواهد بود. به دلیل بهبود کیفیت در این بخش ، تولید کننده هزینه های بیشتری را متحمل می شود (و در نتیجه سود کمتری در فروش دارد) تعدادی از تولیدکنندگان کیفیت و اسکلت اسکلت را کاهش می دهند تا سود بیشتری کسب کنند و این قسمت جز، قسمت هایی می باشد که پوشانده می شود و هیچ کس بعد از اتمام کار نمی تواند آن را ببنید.

نازک کاری (قسمت دوم ساخت ویلا در شمال)

این قسمت از ویلا ظاهر یک ویلا را نشان می دهد و شما را مجاب می کند که ویلا را خریداری کنید یا نه که شامل کاشی ، سرامیک ، سنگ ، در ، پنجره ، کابینت ، شیرآلات ، کلیدها ، پریزها ، گچ و هر آنچه که در ساختمان می بینید می باشد کیفیت نیز در این بخش مهم است زیرا لطافت و روح زندگی در این بخش گنجانده شده است.

به خاطر داشته باشید که اگر ساخت ویلا در شمال از نظر استحکام و اسکلت از کیفیت لازم برخوردار نبود ، مطمئناً برای ساکنان این ساختمان هیچ گونه ایمنی در زندگی وجود نداشت و با هزینه ای قابل جبران نیست.

در بالا به طور کلی به این موضوع پرداختیم که برای ساخت یک ویلا در ابتدا باید یه طراحی خوب داشت و در ادامه مراحل ساخت می باشد اما اگر بخواهیم به صورت جزیی تر به این موضوع نگاه کنیم باید مراحل زیر را در ساخت ویلا در نظر بگیرم و انجام دهیم.

انتخاب شهر و منطقه مناسب برای ساخت ویلا در شمال

قبل از اینکه بخواهیم سراغ مراحل ساخت ، طراحی نقشه و … برویم باید در مرحله اول مشخص کنیم که در چه شهری و چه موقعیتی قصد ساخت ویلا در شمال را داریم که این موضوع هم به سلیقه ما برمیگردد و هم به بودجه ما، اینکه ویلا مورد نظر در منطقه جنگلی ساخته شود و یا در منطقه ساحلی باهم متفاوت می باشد و هر کدام شرایط مخصوص خود را دارند، پس در مرحله اول مشخص می کنیم که در چه شهری و چه موقعیتی قصد ساخت ویلا را داریم.

نوع ویلایی که می خواهیم بسازیم

بعد از اینکه مشخص کردیم که در چه شهر و موقعیتی قصد ساخت را داریم باید در نظر بگیرم که چه ویلایی برای ساخت در نظر داریم ، اینکه یه ویلا لاکچری و مدرن با طراحی خاص بسازیم و یا اینکه یه ویلا با طراحی معمولی و ساده که بتواند نیازهای ما را مرتفع کند، این مرحله جزء مراحل مهم در زمینه ساخت می باشد زیرا دیگر به عقب نمیشه برگشت و طراحی را تغییر داد پس در این مرحله به طور کامل تعیین کنید که چه ویلایی می خواهید تا بعدها به مشکل نخورید، از نظر هزینه ای هم بخواهیم مقایسه کنیم ویلاهای معمولی به نسبت هزینه های کمتری نسبت به ویلاهای مدرن دارد ولی در آینده اگر برای شما مشکل ساز شود دیگر نمی توانید کاری بکنید و باید کامل تخریب کنید و از اول بسازید.

برآورد هزینه

یکی از اصلی ترین قسمت قبل از اینکه ساخت ویلا را شروع کنیم برآورد هزینه ساخت ویلا می باشد شما در این مرحله باید بررسی کنید که چه میزان هزینه برای ساخت ویلا رویایی خودتان نیاز دارید.

بنابراین عاقلانه است که قبل از ورود به مرحله ساخت و ساز هزینه های ساخت شامل خرید زمین، مصالح و … را مشخص کنید و برای اینکار از یک فرد متخصص مشورت بگیرید، زمانی که بدانید قرار است چه میزان تقریبا هزینه کنید کاری کمی برای شما راحت تر می شود و خیلی راحت می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید.

بنابراین ، هنگام خواب دیدن و لذت بردن از ویلا در شمال کشور ، بهتر است تمام خطرات و مشکلات احتمالی را در این پروسه در نظر بگیرید تا به نتیجه مطلوبی و ایمن برسید.

گرفتن مجوز

رسیدیم به قسمت کمی سخت برای ساخت ویلا در شمال گرفتن مجوزات ساخت، این قسمت از نظر تمام کسانی که در امر ساخت حضور دارند از سخت ترین بخش ها می باشد زیرا شما برای گرفتن مجوزات باید مدتی رو در اداره جات ها رفت و آمد کنید و خوب می دانید که رفت و آمد به ادارات دولتی ما چقد سخت می باشد.

بگذریم در بخش خرید زمین در شمال انواع زمین ها با کاربری های مختلف را بررسی کردیم و گفتیم که برای ساخت ویلا زمین مورد نظر یا باید در بافت مسکونی باشد و یا اینکه باید در بافت باغی باشد که در اینصورت با رفتن به کمیسیون و دادن جریمه می توانیم در آن ساخت را شروع کنیم، پس قبل از اینکه ساخت ویلا را استارت بزنیم باید استعلامات لازم و مجوزات را از اداجات های مربوطه بگیریم تا بعدها با جریمه یا مشکل روبه رو نشویم.

بعد از اینکه مراحل بالا انجام شد ساخت ویلا شروع خواهد شد که شامل مراحل زیر می باشد.

مراحل ساخت ویلا در شمال

  1. نقشه برداری زمین
  2. طراحی و محاسبات نقشه زمین
  3. عملیات گود بردای و یا پی کنی
  4. قالب بندی و یا آرماتور بندی پی و ستون ها
  5. بتن ریزی کف ، تیرها و سقف
  6. دیوار چینی داخلی و بیرونی
  7. لوله کشی و سیم کشی و رسیدگی به تاسیسات برق، آب و گاز
  8. سفیدکاری سقف و دیوارها
  9. نازک کاری و طراحی نمای بیرون

از آنجایی که خرید ویلا در این سال ها بسیار رونق داشته میتوان پیشینی کرد که ساخت ویلا در شمال بسیار رونق خوبی خواهد داشت از این رو املاک پارس مسکن با سابقه چندین ساله در زمین ساخت و فروش ویلا همواره می تواند به شما در زمینه پیمانکاری ساخت ویلا ، طراحی پلان و نقشه ساختمانی و … با داشتن متخصصان مجرب کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ