چه ویلایی در شمال بخریم؟

چه ویلایی در شمال بخریم ؟ سوالیی که شاید در ذهن خیلی از ماها باشد ولی قبل از اینکه بخاهیم در مورد اینکه چه مواردی را باید در مورد خرید ویلا در شمال بررسی کنیم بهتر است یه تعریف ساده از ویلا ارائه دهیم.

ویلا چیست ؟

تعریف های متعددی در مورد واژه ویلا می توان ارائه داد اما چیزی که در ذهن همه ماها هست ویلا به مکانی گفته می شود در یک محیط بکر ، زیبا و سرسبزدر دل طبیعت با حیاط بزرگ و دور از شلوغی های شهر ساخته می شود و باعث شادابی و سرزنده شدن می شود.

تصور کنید در دل طبیعت سرسبز و زیبا به دور از تمام شلوغی های شهری یه مکانی برای سکونت داشته باشید و هر وقت دلتان خواست به مکان بروید و از آن لذت ببرید، احساسی که از حضور در خانه های ویلایی در شما ایجاد می شود مطمنا در آپارتمان های بلند و شلوغ شهری یافت نمی شود، یکی از این مکان های زیبا شمال کشور و استان مازندران می باشد که تمام زیبایی های طبیعت در آن یافت خواهد شد از جنگل های انبوه، سرسبز و بکر گرفته تا ساحل دریای خزر، اما خرید ویلا با خرید آپارتمان کمی متفاوت می باشد و شما باید به یه سری اصول و موارد توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

برای خرید ویلا در مازندران به چه مسائلی باید توجه کرد؟

برای خرید ویلا در مازندران در مرحله اول باید مشخص کنیم که کدام قسمت از شمال را برای داشتن ویلا ترجیح می دهیم و با روحیات ما بیشتر سازگار است، شمال کشور بخاطره داشتن مناطق خیلی زیاد برای گردشگری و استراحت از جمله مناطقی می باشد که انتخاب ویلا در آن کمی سخت می باشد یه سری از عزیزان ترجیح می دهند در نزدیکی جنگل و کنار طبیعت زیبای شمال ویلا داشته باشند و یه سری دیگر نزدیکی به ساحل دریا را برای داشتن ویلا تایید می کنند پس در نتیجه اینکه در چه منطقه ای از شمال ویلا داشته باشیم یک امر کاملا سلیقه ای می باشد، پس در مرحله اول باید مشخص کنیم که در چه منطقه ای قصد خرید ویلا را داریم خرید ویلا ساحلی یا اینکه خرید ویلا جنگلی ، که هر کدام از این مدل ویلاها برای خودشان ویژگی های خاصی دارند.

موقعیت مکانی ویلا در شمال

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد منطقه و لوکیشنی می باشد که قرار است در آن ویلا بخریم، در نوار ساحلی استان مازندران شهرهای زیادی برای خرید ویلا قرار دارند همانند بابلسر، سرخرود، محمودآباد، نور، نوشهر ، چالوس و … و همچنین یه سری از شهرهای استان بیشتر به سمت طبیعت بکر و جنگل تمایل دارند و از ساحل دریا کمی فاصله دارند همانند شهرهای چمستان، آمل، بخش های از شهرستان های نور و نوشهر و … اینکه در کدام شهر ویلا انتخاب کنیم در مرحله به مسیر دسترسی ما مربوط می شود و در بخش بعدی بودجه مورد نیاز برای خرید ویلا مهم می باشد شهرهای نوشهر ، چالوس و محمودآباد شهرهای هستند که وقتی از سمت پایتخت به سمت مازندرن قصد سفر داریم بهترین مکان ها برای خرید ویلا ساحلی می باشند ولی وقتی بخاهیم از شرق کشور به سمت شمال حرکت کنیم شهرهای بابلسر و سرخرود جرء گزینه های خوب خرید ویلا ساحلی می باشند، همین مورد برای ویلاهای جنگلی هم صدق می کنند اگر بخواهیم از سمت پایتخت به سمت شمال حرکت کنیم شهرهای آمل ، چمستان، نوشهر و چالوس گزینه های خوبی برای خرید ویلا جنگلی می باشند.

مورد بعدی که باید بهش توجه کرد میزان بودجه برای خرید ویلا می باشند اگر بودجه محدود داشته باشید بهترین شهر برای خرید ویلا ساحلی شهر محمودآباد می باشد و برای خرید ویلا جنگلی شهر چمستان گزینه های مناسبی برای خرید ویلا ارزان ارائه می دهد.

بعد از اینکه شهر مورد نظر را برای خرید ویلا انتخاب کردیم مورد بعدی که باید بررسی کنیم این است که در کدام منطقه از آن شهر ویلا بخریم؟ شما برای خرید ویلا باید به امکانات رفاهی موجود در منطقه توجه ویژه ای داشته باشید شما برای استراحت و تفریح در حال نیاز به یه سری امکانات در نزدیکی خودتان دارید پس قبل از انتخاب ویلا به این مورد هم توجه ویژه ای داشته باشید، از جمله این امکانات می توان به مراکز خرید، بانک، هایپرمارکت ها و … اشاره کرد.

خرید ویلا در شمال به عنوان سرمایه گذاری

زمانی که در شمال کشور اقدام به خرید ویلا می کنید علاوه بر اینکه از تمام زیبایی های خلقت شامل جنگل های انبوه و ساحل دریا در این منطقه لذت می برید می توانیدبه عنوان گزینه ای خیلی عالی برای سرمایه گذاری هم به آن نگاه کنید، یکی از بهترین بازارهای مالی در این سال ها سرمایه گذاری در حوزه املاک در شمال کشور مخصوصا استان مازندران بوده و است، اما شما برای خرید ویلا به عنوان سرمایه گذاری باید به یه سری مسائل توجه کنید اینکه در چه منطقه ای خرید کنید چه مدارکاتی باید ملک مورد نظر داشته باشد ، شهرکی یا مستقل بودن و کلی موراد دیگر با رعایت یه سری اصول می توانید بهترین خرید را داشته باشید.

پس اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم این است خرید ویلا در شمال گزینه ای بسیار عالی برای سرمایه گذاری می باشد به شرط اینکه با یک مشاور خوب و کاربلد در ارتباط باشید تا بتوانید ملکی را خریداری کنید که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

چه مدارکاتی را برای خرید ویلا باید در نظر گرفت؟

مهمترین بخش خرید ویلا مطمنا همین مبحث مدارکات موجود برای ویلا می باشد شما قبل از انجام باید حتما به یه سری از موارد توجه ویژه ای داشته باشید، از جمله این موارد می توان به سند عرصه و اعیان، پروانه ساخت و پایان کار، سند تفکیک شده و … اشاره کرد، قبل از هر گونه شما باید این مدارکات را دیده و از طریق مراجع قانونی استعلامات لازم را بگیرید و از صحت آن اطمینان حاصل فرمایید.

یکی دیگر از موارد مهم در خرید ویلا بحث سند مشاع می باشد که برای ویلاهای شهرکی در نظر گرفته می شود تا جایی که امکان دارد ملک با سند مشاع نخرید ولی اگر پیش آمد حتما دقت کنید که کل زمین سند تک برگه عرصه و اعیان و همچنین سند تفکیک شده برای هر قطعه داشته باشد که در آن به طور کامل متراژ دقیق زمین ها آورده شده باشد.

یکی دیگر از موارد مورد بررسی کاربری زمین می باشد که باید حتما از صحت اینکه زمین در بافت مسکونی قرار دارد اطمینان کامل حاصل فرمایید، معمولا زمین های که کاربری مسکونی ندارد در ادامه مشکل ساز خواهد شد، در نتیجه قبل از هر اقدامی استعلامات لازم را حتما از مراجع قانونی بگیرید تا خریدی بدون دردسر داشته باشید.

نکات مهم در طراحی ویلا

طراحی ویلا یکی دیگر مواردی که باید در خرید ویلا به آن توجه کرد، زمانی که قصد خرید ویلا دارید باید به این نکته توجه کنید که هر میزان هزینه ای که می کنید متناسب با آن ویلایی با طرح و نما خاص تحویل می گیرید، در طراحی ویلا باید به یه سری اصول توجه کرد و متناسب با محیط اطراف طراحی را انجام داد، همچنین استفاده از متریال عالی در ساخت ویلا از مسائل قابل توجهی هست که باید به آن دقت کرد، دقت کنید ویلایی خریداری کنید که از نظر نما داخلی و بیرونی نیاز های شما را برآورده کند و متناسب با هم باشد.

در این مقاله سعی کردیم که به طور خلاصه و جامع مواردی را که در خرید ویلا باید به آن توجه کنید را خدمت شما ارائه دهیم ، شما برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین املاک پارس مسکن در ارتباط باشید تا بهترین ها را خدمت شما ارائه دهیم.

شما با ثبت نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود به ما دلگرمی خواهید داد و انگیزه ما را برای ادامه دو چندان خواهید کرد.

1 نظر

  • حامد

    3 سال قبل / 8 خرداد 1400 @ 10:17 ب.ظ

    👏👏👏👏👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ